جمع‌آوری ۱۹ میلیارد ریال زکات در دامغان
کد خبر: 3805717
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵

جمع‌آوری ۱۹ میلیارد ریال زکات در دامغان

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دامغان با بیان اینکه مردم این شهرستان سال گذشته ۱۹ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند، گفت: دامغان پیشتاز جمع‌آوری زکات در کل استان سمنان است.

جمع‌آوری ۱۹ میلیارد ریال زکات در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، حمیدرضا کشاورزیان، رئیس کمیته امداد دامغان عصر روز گذشته، 2 اردیبهشت در اولین جلسه ستاد زکات دامغان در سال جاری در دفتر امام‌جمعه این شهر از جمع‌آوری ۱۹ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۵۲۸ ریال زکات در این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: زکات واجب جمع‌آوری‌شده نقدی و غیر نقدی در دامغان رقمی معادل ۳۳۸ میلیون و ۱۶۲ هزار ریال را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: زکات فطره جمع‌آوری‌شده سال گذشته در این شهرستان ۷۳۱ میلیون و ۸۵۹ هزار ریال بوده که ۸۰ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده صرف اجرای پروژه‌های عمرانی و ۲۰ درصد دیگر سهم فقرا می‌شود.

کشاورزیان با اشاره به اینکه دامغان از لحاظ رقم درآمد امر زکات در سطح استان سمنان پیشتاز است، بیان کرد: طی سال گذشته همچنین ۱۸ میلیارد و ۱۸۷ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۵۰۰ ریال زکات مستحبی در شهرستان جمع‌آوری‌ شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دامغان با بیان اینکه ۱۰۰ نفر در دامغان از مؤدیان پرداخت زکات هستند، یادآور شد: کفاره جمع‌آوری‌شده در شهرستان طی یک سال گذشته رقمی معادل ۲۲۸ میلیون و ۹۲۶ هزار ریال را شامل می‌شود.

به گفته وی، طی سال گذشته ۵۰ درخت از باغات مثمر شامل پسته، زردآلو و سیب از درختان شجره طیبه پلاک‌کوبی شده و محصول برداشتی آن به امر پرداخت زکات اختصاص پیدا کرد که با پلاک‌کوبی این تعداد درخت مجموع درختان اختصاص‌یافته به امر زکات در شهرستان به دو هزار و ۵۰۰ اصله رسیده است.

انتهای پیام

captcha