۸ کاروان از سمنان به حج تمتع اعزام می‌شوند
کد خبر: 3805748
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

۸ کاروان از سمنان به حج تمتع اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به اینکه ۸ کاروان در تیرماه از استان سمنان به حج تمتع اعزام می‌شوند، گفت: یک هزار و ۶۰ نفر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

8 کاروان از سمنان به حج تمتع اعزام می‌شوند

به گزارش ایکنا از سمنان، خلیل دلپاک، مدیرکل حج و زیارت استان سمنان عصر روز گذشته، 2 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و 60 نفر از سطح استان در قالب 8 کاروان زیارتی به حج تمتع اعزام میشوند، افزود: تاریخ اعزام کاروانهای استان در حال حاضر اعلام نشده اما از 17 تیرماه زائران به خانه خدا اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از 8 کاروان 2 کاروان مدینه قبل و 6 کاروان مدینه بعد اعزام میشوند، گفت: افراد اعزامی به حج تمتع 98 کسانی هستند که در نیمه دوم اسفندماه 85 ثبت نام کردند و به‌طور میانگین هزینه اعزام هر فرد حداقل 22 میلیون و حداکثر 26 میلیون تومان است.

به گفته وی، هزینه اعزام به حج تمتع نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده اما با توجه به مساعدتهای صورت گرفته از سوی دولت، پیگیریهای ریاست سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه در استان قیمت ارز تأثیر اندکی بر هزینه حج تمتع داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته یک هزار و 300 نفر در قالب 10 کاروان اعزام شدند که با پیگیریهای سازمان حج و زیارت کشور و گرفتن سهمیه از سوی کشور عربستان، در تلاش هستیم تا ظرفیت کاروانهای زیارتی را برای سال جاری افزایش دهیم.

دلپاک با بیان اینکه پزشکهای کاروانهای زیارتی به حج تمتع به‌صورت مجموعهای اعزام میشوند، اظهار کر: در حال حاضر 4 پزشک از سوی هئیت پزشکی معرفی شدهاند تا به حجاج خدمات درمانی ارائه دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان با اشاره به اینکه در ایام نوروز 32 کاروان به کربلای معلی اعزام شده‌اند، مطرح کرد: با توجه به رایگان شدن ویزا، به‌طور میانگین هزینه عتبات عالیات یک میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده است.

captcha