قرارگاه «جهاد همبستگی ملی» در بروجرد تشکیل شد
کد خبر: 3805753
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
با هدف مشارکت مساجد در ساخت مسکن سیل‌زدگان؛

قرارگاه «جهاد همبستگی ملی» در بروجرد تشکیل شد

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه بروجرد طرح جهاد همبستگی ملی را اقدامی مهم خواند و گفت: در اجرای این طرح هر مسجد با مشارکت بنیاد مسکن و بسیج یک منزل برای سیل‌زدگان خواهد ساخت که در این راستا قرارگاهی در بروجرد شکل گرفته است.

قرارگاه «جهاد همبستگی ملی» در  بروجرد تشکیل شدبه گزارش ایکنا از لرستان، مجید سوری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد دوشنبه، دوم اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه بروجرد در تشریح فعالیت‎های سپاه بروجرد در مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: با توجه به دستور فرماندهی و اعلام مدیریت بحران ما در حالت آماده‌باش بودیم و در 48 ساعت اولیه وقوع سیل در مناطق سیلابی بروجرد حضور داشتیم و رسیدگی به مشکلات مردم در دستور کار صورت گرفت و به چندین روستا در دشت سیلاخور که دچار آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شد.
وی به حضور 20 گروه جهادی از بروجرد در مناطق سیل‌زده لرستان اشاره کرد و افزود: 250 نفر از بسیجیان، پاسداران و گروه‌های جهادی از بروجرد به پلدختر اعزام شدند و یک منطقه از شهر پلدختر را تحویل گرفتیم و با پای کار آوردن امکانات مورد نیاز، طی شش روز اول پاک‌سازی منازل و معابر صورت گرفت.
سوری اضافه کرد: در کنار این اقدامات، موکبی در سه کیلومتری پلدختر راه‌اندازی شد و طبخ غذا برای سیل‌زدگان صورت می‌گرفت و روزانه سه هزار بسته غذا توزیع می‌شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با بیان این‌که همچنین از زمان وقوع سیل تا اواخر فروردین‌ماه 200 تُن کالا که توسط بسیجیان در پایگاه‌ها با همت خیرین جمع‌آوری شد و بین سیل‌زدگان پلدختر توزیع شده است.
وی با اشاره به وضعیت پلدختر پس از سیل بیان کرد: اکثر منازل قسمت جنوبی این شهر دچار آبگرفتگی شدند و حدود 300 منزل کاملاً تخریب شدند و برخی هم که دچار آبگرفتگی شدند به‌طوری‌که گِل و لای تا ارتفاع یک متری بالا آمده بود و عمق فاجعه در روزهای اول بسیار زیاد بود ولی بعد از حضور گروه‌های جهادی و سایر نیروها آرامش به شهر برگشت.
سوری کمک‌های مردمی در سیل اخیر را بی‌نظیر دانست و افزود: مردم بروجرد سنگ‌تمام گذاشتند و همیشه برای کارهای خیر پای کار بوده‌اند و در سیل اخیر کمک‌ها بسیار کم‌نظیر بود به‌طوری‌که ارسال 200 تُن کالا، دو هزار تخته پتو و 200 فرش ازجمله کمک‌های مردم شهرستان بروجرد به سیل‌زدگان پلدختر بوده است.
وی طرح جهاد همبستگی ملی را اقدامی مهم خواند و گفت: در اجرای این طرح هر مسجد یک منزل با مشارکت بنیاد مسکن و بسیج برای سیل‌زدگان خواهد ساخت که هر مسجد متولی ساخت و بازسازی یک منزل شود که در این راستا قرارگاهی در بروجرد شکل گرفته است.

انتهای پیام

captcha