رقابت ۱۴۰۰ دانش‌آموز در ‌مسابقات قرآن، عترت و نماز چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3805804
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

رقابت ۱۴۰۰ دانش‌آموز در ‌مسابقات قرآن، عترت و نماز چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خبر داد و گفت: در این مسابقات که طی سه روز انجام می‌شود ۱۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در مرحله استانی در ۱۱ رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سعید رحمتی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، از برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در استان خبر داد و گفت: مرحله استانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز از روز گذشته، دوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده ‌و تا فردا چهارم اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت همچنین پنجم اردیبهشت نیز  پنجمین دوره مسابقات فرهنگیان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله آموزشگاهی این رقابت‌ها در آذرماه سال گذشته و مرحله شهرستانی نیز در بهمن و اسفندماه برگزار شده است، تصریح کرد: 1400 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در مرحله استانی در 11 رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در مجموع 80 نفر آن‌ها به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

رحمتی در ادامه افزود: دانش‌آموزان از مقطع متوسطه دوم در 11 رشته در سه موضوع قرآن، عترت و نماز از جمله قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، تفسیر، حفظ موضوعی(منبع کتاب‌های درسی) و حفظ عمومی و ویژه از جمله حفظ 5جزء‌، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، در موضوع عترت در رشته: نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی و اذان ویژه پسران و همچنین در موضوع نماز در رشته‌های احکام و انشاء نماز و دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول نیزدر رشته حفظ، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل به رقابت خواهند پرداخت.

وی به محل مسابقات اشاره کرد و گفت: دختران در دارالقرآن حضرت زهرا(س) واقع در خیابان پاسداران و پسران نیز در سازمان دانش‌آموزی واقع در خیابان 13 آبان شهرکرد مشغول مسابقات هستند.  

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان در پایان اظهار کرد: پنجم اردیبهشت نیز 51 نفر از برگزیدگان مراحل شهرستانی در سه رشته حفظ، 10 جزء و نهج‌البلاغه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha