راه‌اندازی كارگروه تحول در عناوین و محتوای دروس دانشگاهی
کد خبر: 3805809
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
غلامی خبر داد:

راه‌اندازی كارگروه تحول در عناوین و محتوای دروس دانشگاهی

گروه اجتماعی ــ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی كارگروه تحول، بررسی و تجدیدنظر عناوین و محتوای دروس دانشگاهی به‌منظور ارتقای كیفیت آموزشی خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز، 3 اردیبهشت‌ماه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: دانشجویان با امید به اصلاح امور تلاش می‌کنند و این زمینه‌ساز رشد همه جانبه‌ آن‌هاست.
وی با بیان اینكه هم‌اکنون تاب‌آوری میان تشکل‌های دانشجویی زیاد شده و با آرامش در کنار یکدیگر مشغول فعالیت هستند، افزود: سیاست‌گذاری در سطوح کلان وزارت علوم برگرفته از اسناد بالادستی است و برنامه‌های اجرایی توسط وزارتخانه مشخص می‌شود.
غلامی بر این نكته تأكید كرد كه تمام برنامه‌های دانشگاه‌ها نشئت گرفته از قانون بودجه، نقشه جامع علمی کشور و قانون تشکیل وزارت علوم است.
وزیر علوم یادآور شد: کارگروه تحول، بررسی و تجدیدنظرعناوین و محتوای دروس دانشگاهی نیز در وزارت علوم فعال شده و تلاش می‌شود که کیفیت آموزشی بهبود یابد.
بنابر این گزارش، در این نشست دبیران کانون‌ها، تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و شورای صنفی دانشجویان دانشگاه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
عدم برنامه‌ریزی فرهنگی، مشکل ساختاری انجمن‌های علمی، ضرورت توجه بیشتر به کرسی‌های آزاداندیشی، مسائل دانشجویی و صنفی، لزوم تجهیز و بهسازی خوابگاه و غذاخوری دانشجویان، تقویت و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، اجرای طرح نخبه فرهنگی، توجه بیشتر به علوم انسانی و کمبود بودجه برای فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده از سوی دانشجویان بود.
انتهای پیام

captcha