بازداشت 40 مظنون حادثه سریلانکا/ افزایش تعداد کشته‌ها
کد خبر: 3805827
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

بازداشت 40 مظنون حادثه سریلانکا/ افزایش تعداد کشته‌ها

گروه بین‌الملل ـ پلیس سریلانکا اعلام کرد: تاکنون 40 نفر به اتهام دست داشتن در انفجارهای دو روز پیش این کشور که تعدادی از کلیساها و هتل‌ها را هدف قرار داد، بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از arabic.rt.com، در پی سلسله انفجارهایی که روز یکشنبه(اول اردیبهشت‌ماه) 4 هتل‌ و 3 کلیسا در سریلانکا را همزمان با عید پاک مسیحیان، هدف قرار داد، پلیس این کشور اعلام کرد که تاکنون 40 نفر را بازداشت کرده است.
 
براساس آخرین مقامات سریلانکا که امروز(سوم اردیبهشت) اعلام شد: تعداد قربانیان این انفجارها از 290 نفر به 310 نفر افزایش پیدا کرد.
 
مردم سراسر سریلانکا صبح امروز در همدردی با قربانیان انفجارهای تروریستی «یکشنبه پاک» که تعداد آنان به بیش از 300 تن رسیده است، سه دقیقه سکوت کردند و دولت نیز امروز را عزای عمومی اعلام کرد که براساس آن پرچم تمامی مؤسسات دولتی نیمه برافراشته شده و همه شبکه‌های رادیو و تلویزیون این کشور نیز موسیقی غمگین پخش می‌کنند.

انفجارهای خونین روز یکشنبه در سریلانکا، تاکنون واکنش‌ها و ابراز تنفر و محکومیت بین‌المللی را برانگیخته است، همچنان‌که شورای امنیت سازمان ملل با توصیف آن به عنوان اقدامی «بزدلانه و نفرت‌انگیز»، خواستار معرفی عاملان این اقدام تروریستی به مراجع قضایی شد.

در پی این اقدامات، بسیاری از کشورها از شهروندان خود خواستند تا موقتا از سفر به سریلانکا خودداری کنند. از جمله، آژانس گردشگری روسیه ضمن بیانیه‌ای امروز از شهروندان خود خواست تا زمان بازگشت وضعیت این کشور به روند طبیعی خود از سفر به این کشور امتناع ورزند.

همچنین چین نیز با هشدار نسبت به مخاطر امنیتی زیاد، خواستار امتناع شهروندان خود از سفر به سریلانکا شد.

گفته می‌شود، سریلانکا روز یکشنبه شاهد سلسله انفجارهایی در ۳ کلیسا و ۴ هتل مجلل در کلمبو، پایتخت و برخی شهرهای این کشور بود که تا کنون بیش از ۳۰۰ کشته و ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام
captcha