«نقش عرش» در حرم بانوی کرامت
کد خبر: 3805838
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

«نقش عرش» در حرم بانوی کرامت

کانون خبرنگاران نبأ ــ هم‌زمان با ایام ولادت حضرت ولیعصر(عج) کارگاه هنری «نقش عرش» با حضور هنرمندان کشوری و استانی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور اظهار کرد: در عرصه محصولات فرهنگی که در شهرهای مذهبی عرضه می‌شود، بعضاً کالاهای مناسب و دربردارنده فرهنگ ناب اسلامی دیده نمی‌شود. ضمن اینکه برخی نیز در عین دارا بودن محتوای غنی، به‌دلیل عدم رعایت مسائل هنری، نمی‌تواند اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.
مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: با توجه به اینکه ایده‌های هنری تا مرحله اجرا، زمان‌بر است، همین مسئله موجب عدم اقبال تولیدکنندگان شده و محصولات تولید شده این عرصه خالی از ظرایف هنری شود.
وی اضافه کرد: در راستای تولید محصولات فرهنگی ــ هنری اثرگذار و مروج سبک زندگی اسلامی، کارگاه نقش عرش به مدت چهار روز با حضور اساتید و هنرمندانی در این عرصه برگزار شد.
حجت‌الاسلام بهشتی‌پور با اشاره به مشارکت گروه فرهنگی بارقه هنر اسلامی(خانواده ماهد) در برگزاری کارگاه نقش عرش، گفت: در این کارگاه چهار تن از اساتید عرصه هنری، خوشنویسی، نقش و آرایه و بسته‌بندی با حضور جمعی از هنرمندان کشوری و استانی به‌دنبال تولید آثاری در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بودند.
وی اظهار کرد: در این چهار روز، بیش از ۳۰ محصول در ۱۰ دسته محصولی آماده تولید شد که تا پایان اردیبهشت‌ماه به مرحله تولید صنعتی خواهند رسید. تولیدات حرم(دم‌نوش، نبات، خوراکی‌ها و…)، متبرکات، زیورآلات، قاب‌های تزئینی، کالاهای حجاب، تندیس‌ها، عطر، کالاهای کاربردی سبک زندگی، محصولات کودک و پوشاک از جمله دسته‌های محصولی است که در این کارگاه چهار روزه طراحی شد. 
یادآور می‌شود، این کارگاه در دارالضیافه حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(ع) در صحن صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد و همزمان با سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) به کار خود پایان داد.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha