المپیاد علمی طلاب در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 3805844
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

المپیاد علمی طلاب در هرمزگان برگزار شد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل حوزه علمیه استان هرمزگان، گفت: نخستین المپیاد علمی ادبیات طلاب در هرمزگان با حضور طلاب سراسر استان از بین ۱۳ مدرسه علمیه برگزار شد.

نخستین المپیاد علمی طلاب در هرمزگان برگزار شد

به گزارش ایکنا از هرمزگان، نخستین المپیاد علمی ادبیات عرب طلاب در هرمزگان امروز با حضور طلاب سراسر استان از بین ۱۳ مدرسه علمیه به میزبانی مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس با هدف ایجاد انگیزه برای طلاب، آشنایی و استفاده از تجارب علمی برای شرکت در المپیاد‌های کشوری و ایجاد جو دانش‌پژوهی بین طلاب برگزار شد.
حجت‌الاسلام نادر حقیقی، مدیرکل حوزه علمیه استان هرمزگان اظهار کرد: پس از برگزاری المپیاد و شناسایی استعداد‌های برتر، حمایت‌ها از طلاب در دستور کار قرار خواهد گرفت تا آنان بتوانند در مجامع کشوری و حتی بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.
مدیرکل حوزه علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: حدود ۱۰۰ نفر از طلاب مدارس علمیه سراسر استان در المپیاد علمی ادبیات عرب شرکت می‌کنند.
حجت‌الاسلام حقیقی تأکید کرد: مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در گام دوم انقلاب اسلامی دانش را آشکارترین وسیله برای عزت و استقلال کشور می‌دانند و عامل اعمال‌ نفوذ غرب در جوامع مختلف را استفاده از دانش روز می‌دانند و این مطالبه را از جوانان و مراکز علمی و پژوهشی دارند که در بحث حرکت‌های علمی مصمم‌تر باشند.
وی بیان کرد: حوزه علمیه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی کشور باید بتواند در بحث علم و دانش و همچنین تولید علم حرف برای گفتن داشته باشد و این مهم زمانی محقق می‌شود که حوزه‌های علمیه ظرفیت‌ها و استعداد‌های علمی خود را بشناسند و آن‌ها را شکوفا کنند.
مدیرکل حوزه علمیه استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه تهذیب که در کنار علم و دانش دو بال برای اوج گرفتن هر انسانی است، اضافه کرد: تقویت معنویت و اخلاق را که جزو مطالبات رهبر معظم انقلاب درگام دوم انقلاب اسلامی است پیگیری می‌کنیم و در تلاش برای پیشرفت روزافزون و تحقق اجرایی کردن این مطالبه رهبری هستیم.
انتهای پیام

captcha