مدرسه‌محوری عامل ارتقاء تعلیم و تربیت می‌شود
کد خبر: 3805919
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

مدرسه‌محوری عامل ارتقاء تعلیم و تربیت می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدرسه‌محوری سبب ایجاد مشارکت همگانی در تعلیم و تربیت می‌شود و طبیعتاً حس همکاری و مشارکت در شکل‌گیری دقیق اهداف بیشتر خواهد شد.

مدرسه‌محوری عامل ارتقاء تعلیم و تربیت می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش قم حمیدرضا شیخ‌الاسلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدرسه‌محوری یکی از اصول سند تحول بنیادین است و این امر به تدریج با انتخاب دقیق مدیران و کارکنان مدارس به انجام خواهد رسید.
وی افزود: مدیران مدارس استان به عنوان رهبران آموزشی با استفاده از یک شبکه کارآمد اطلاعاتی فی ما بین مدیران مدارس دیگر و همکاران با تجربه می‌توانند در بسیاری از گذرگاه‌های سخت آموزشی و تربیتی تصمیمات درستی اتخاذ کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم درباره مزایای عملیاتی شدن مدرسه‌محوری در استان، اظهار کرد: برخی از جوانب تربیت را نمی‌توان به صورت واحد و یک شکل در سراسر استان عملی کرد و انتظار نتیجه‌گیری مطلوب در این زمینه را داشت.
وی تصریح کرد: برای نیل به اهداف تربیتی و آموزشی باید شرایط روحی، فیزیکی، امکانات و سایر فاکتورهای تأثیرگذار را در نظر گرفت و ابزارهای رسیدن به این اهداف را متناسب با همین ویژگی مرمت و بازسازی کرد.
شیخ‌الاسلام اظهار کرد: امروز مدرسه و آنچه که درون مدارس رخ می‌دهد، باید اصل و اساس کار آموزش و پرورش قرار بگیرد، یعنی به جایی برسیم که مدارس در تصمیم گیری‌های خود دارای استقلال باشند و اداره کل آموزش و پرورش استان برای عملی شدن این تصمیم گیری‌ها با مدارس مشارکت نماید.
وی با اشاره به اینکه شروع مدرسه محوری مستلزم بسترسازی مناسب در این زمینه است، گفت: یکی از شروط اصلی در این زمینه به‌کارگیری نیروهای شایسته و ارتقای شایستگی‌های آنان در جهت کارآمدی بیشتر است تا بتوانند نقشه راه درستی را برای دانش‌آموزان پایه‌ریزی کنند.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: مدرسه محوری سبب ایجاد مشارکت همگانی در تعلیم و تربیت می‌شود و هنگامی که تصمیمات آموزشی و تربیتی از خود مدارس نشأت بگیرد، طبیعتاً حس همکاری و مشارکت در شکل گیری دقیق اهداف بیشتر خواهد شد و همگان نقش مؤثرتری را برای خود در نظر خواهند گرفت.
انتهای پیام
captcha