جهاد‌دانشگاهی به عرصه نمایه‌سازی فناوری‌ها ورود كند
کد خبر: 3805956
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

جهاد‌دانشگاهی به عرصه نمایه‌سازی فناوری‌ها ورود كند

گروه اجتماعی ــ مدیر پردیس شركت‌های دانش‌بنیان استان فارس پیشنهاد كرد كه جهاد‌دانشگاهی به واسطه برخورداری از توان و تخصص لازم به عرصه نمایه‌سازی فناوری‌ها در كشور ورود كند.

به گزارش ایكنا از فارس، مظفر والی، مدیر پردیس شركت‌های دانش‌بنیان استان فارس امروز، ٣ اردیبهشت در آیین افتتاح مركز نوآوری و شكوفایی (منش) و افتتاح كرسی تعاون و كارآفرینی در سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان بیان كرد: شاهد قابلیت‌های زیاد جهاد دانشگاهی فارس در سطح استان و ملی هستیم.
وی یكی از چالش‌های حوزه اشتغال در كشور را وجود مشكلاتی در هم افزاسازی ظرفیت‌های دانشگاه، صنایع و شركت‌های دانش بنیان دانست و گفت: در نظام‌های نوآوری به مدل‌های موفقی در دنیا رسیده‌ایم اما در ایران با چالش‌هایی برای تعامل با دانشگاه‌ها مواجه هستیم.
مدیر پردیس شركت‌های دانش بنیان فارس با تصریح اینكه جای جهاد دانشگاهی در حلقه مفقوده تعامل صنعت و دانشگاه خالی بود، تأكید كرد: باید در نوآوری‌ها، زنجیره ارزش را در نظر بگیریم.
وی با بیان اینكه این كار جهاد دانشگاهی به توسعه جریان فناوری در سایه تولیدات علمی در فارس كمك خواهد كرد، گفت: هم‌اینك بیش از ٨٠ درصد نمایه‌سازی تولید علم در كشور توسط پایگاه استنادی انجام می‌شود اما نمایه‌سازی فناوری نداریم كه جهاد دانشگاهی توان ورود به این مهم را دارد.
والی در ادامه با بیان اینكه مجموعه پردیس شركت‌های دانش بنیان فارس در سال ٩٠ با حداقل امكانات فعالیت خود را آغاز كرد، گفت: امروز بیش از٥٠ درصد از شركت‌ها (بالغ بر ٣٧٠ شركت فناور) در جنوب كشور در این پردیس مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پيام

captcha