رویارویی جوانانِ امروز با دین گزینشی
کد خبر: 3805980
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

رویارویی جوانانِ امروز با دین گزینشی

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه معنویت بدون ولایت و متصل با معصومین با وجود مهیا بودن تمام شرایط ارزشمند نیست، بیان کرد: امروز جوانان ما با «دین گزینشی» مواجه هستند دینی که ولایت و مرجعیت ندارد.

رویارویی جوانان امروز با دین گزینشیبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، سه‌شنبه، 3 اردیبهشت‌ماه، در همایش طلایه داران استان بیان کرد: مبلغین در امر تبلیغ باید 5 شاخصه مهم را در نظر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مبلغین وظیفه تبلیغ و القاء اعتقادات و آموزه‌های دین را به مردم برعهده دارند، افزود: اولین قدم در امر تبلیغ توجه به درون خود است که یک مبلغ در توجه به درون خود نیازمند سه رکن مهم «اخلاص، باورمندی خود و دغدغه هدایت گری مردم» است.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اگر مبلغان به دنبال اثرگذاری تبلیغ خود هستند باید به امر اخلاص توجه ویژه داشته باشند، اخلاص نیز طبق آیات نخستین سوره‌های مزمل و مدثر، «برخاستن از خواب در نیمه‌های شب برای عبادت با خداوند».
شعبانی ادامه داد: تربیت و هدایت 7 میلیون مسلمان توسط پیامبر اکرم(ص) طی 23 سال پیامبری در مقایسه با هدایت 80 نفر به یکتاپرستی توسط نوح نبی(ص) طی 900 سال و 2 نفر مسلمان توسط حضرت یونس(ع) طی 30 سال نشان از اخلاص دارد.
امام جمعه همدان با بیان اینکه باید نسبت به هدایت جوانان این عصر دغدغه‌مند باشیم، گفت: محتوا منبر و سخنرانی مبلغین بیانیه گام دوم انقلاب با نگاه ویژه به 2 کلید واژه « جوان، اخلاق و معنویت» باشد، مخاطب امروز ما روحانیون در جوانان و نوجوانانی هستند که در فضای مجازی تربیت شده‌اند.

مبلغین دغدغه‌مند هدایت جوانان باشند
وی عنوان کرد: جوانان امروز ما با سیلی از تهاجمات فرهنگی روبرو هستند، امروز فضای مجازی قتلگاهی برای جوانان ما و هویت آنان شده است بنابراین باید نسبت به هدایت آنان حتی 1 نفر از این قشر از جامعه نیز دغدغه‌مند بود.
شعبانی گفت: امروز دشمنی قوی و قدرتمند با استفاده از رسانه‌ای که جنبه تقابلی دارد هویت جوانان ما رو نشانه رفته است، توجه خاص به جوانان در مساجد، محلات و محبت و برخورد درست با جوانان می‌تواند در هدایت آنان نقش موثری داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره اینکه معنویت و اخلاق امروز مورد توجه دنیا قرار گرفته است، اظهار کرد: امروز معنویتی ساختگی ایجاد شده تا فطرت جوانان را ارضاء کند به عبارتی معنویت ساختگی امروز بشر معنویت بدون ولایت است.
وی با بیان اینکه معنویت بدون ولایت و متصل با معصومین با وجود مهیا بودن تمام شرایط ارزشمند نیست، افزود: امروز جوانان ما با «دین گزینشی» مواجه هستند دینی که ولایت و مرجعیت ندارد.
شعبانی با اشاره به اینکه با وجود چنین شرایطی کار اندکی سخت شده است عنوان کرد: متأسفانه دین گزینشی در کشور در حال گسترش است لذا مبلغین باید با اخلاص، خود باوری و دغدغه مندی با تکیه بر آموزه‌های قرآن سعی در حفظ، بیان و القا درست دین به مردم داشته باشند.
انتهای پیام

 

captcha