علم سکولار با فطرت ناسازگار است/ تهدید قرآن برای نشردهندگان اخبار بی‌پایه
کد خبر: 3805982
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
آیت‌الله جوادی آملی:

علم سکولار با فطرت ناسازگار است/ تهدید قرآن برای نشردهندگان اخبار بی‌پایه

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه ایجاد نفاق و اختلاف در درون انسان از ویژگی‌های علم سکولار است، گفت: چیزی فرابگیرید که با صاحبخانه بسازد تا این مشکلات را ایجاد نکند.

علم سکولار با فطرت ناسازگار است/ تهدید قرآن برای نشردهندگان اخبار بی‌پایهبه گزارش ایکنا آیت‌الله جوادی آملی امروز سوم اردیبهشت‌ماه در درس تفسیر در مسجد اعظم با بیان اینکه خداوند انسان را مانند لوح خالی نیافرید، بلکه از ابتدا خطوط کلی اخلاق را در فطرت او قرار داده است، گفت: طبق سوره مبارکه شمس، فجور و تقوا را به او الهام کرده است.

وی افزود: انسان اگر به معارف الهی آگاه نبود، «بلی» نمی‌گفت، بنابراین معرفت به حق و خدا، معاد و وحی و نبوت در درون انسان از ابتدا بوده است.

این مفسر با بیان اینکه انسان دارای دو علم میهمان و میزبان است، اظهار کرد: میزبان همان علمی است که خدا در فطرت بشر قرار داد و علم میهمان درس و بحث دانشگاه و حوزه است که فرمود طلب علم فریضه است؛ دستور دین این است که میهمانی دعوت کنید که با میزبان بسازد؛ چیزی فرابگیرید که با صاحبخانه بسازد تا در درون انسان، نفاق و اختلاف و درگیری نباشد که این خاصیت علم‌های سکولار و الحادی است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه اختلاف، فساد و کینه را نباید به دل راه بدهیم، زیرا با فطرت ناسازگار است، تصریح کرد: ورود این میهمانان غیرمفید باعث نزاع درونی است و فرد باید با قرص بخوابد.

وی با بیان اینکه انبیاء آمدند تا در درون انسان انقلاب ایجاد کنند، افزود: حیف از نهج‌البلاغه که امروز دست ما از همه آن کوتاه است و محذوفات زیادی دارد؛ امام در این کتاب شریف به این مضمون فرمود که من کوهی هستم که سیل دارم و اگر شما سد نسازید شما را خواهد برد؛ همچنین در مورد ائمه(ع) آمده که ما 14 معصوم، میدان انقلاب دینی هستیم و اگرکسی بخواهد لایه درونی انسان را بشکافد ایشان هستند.

وی تاکید کرد: اگر کسی این لایه را در درون مخفی کرد و شکوفا نکرد، دفن خواهد شد، ولی اگر دیو وجود بیرون رود، فرشته  می‌آید؛ البته اوحدی از افراد منتظر بیرون رفتن دیو نیستند، بلکه دین را بیرون می‌کنند، بنابراین انسان سرمایه وجودی دارد.

این مفسر قرآن  اظهار کرد: اینکه خدا فرمود: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، ایمان بیاورید» تحصیل حاصل نیست، بلکه نشانه تداوم این راه و اضافه کردن ایمان است.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه خداوند نفاق را به عنوان مرض تعبیر کرده است، بیان کرد: مرجف کسی است که اراجیف و خبرهایی که هنوز ثابت نشده و لرزان است، منتشر می‌کند؛ از این رو خداوند فرمود کسانی که برای سلب آرامش، امنیت و آزادی مردم اخبار سست و ثابت نشده می‌دهند، باید مورد تهدید قرار بگیرند.

انتهای پیام

captcha