تشریح برنامه‌های هفته سلامت در فارس/ تشكیل شورای عالی سلامت مدرسه در آینده نزدیك
کد خبر: 3805993
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در فارس/ تشكیل شورای عالی سلامت مدرسه در آینده نزدیك

گروه اجتماعی ـ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در تشریح برنامه‌های هفته سلامت در فارس از اجرای یك هزار و 350 سمینار، برپایی 200 پایگاه موقت آموزشی، 310 ایستگاه سلامت و غیره در سطح این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 3 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح برنامه‌های هفته سلامت در استان فارس پرداخت و گفت: شعار امسال هفته سلامت «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» انتخاب شده است.
وی با بیان اینكه برای هر روز هفته سلامت یك عنوان انتخاب شده است كه متناسب با آن برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرا می‌شود، افزود: دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش ركن سلامت، مشاركت اجتماعی و سلامت، مراقبت‌های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران‌ها، سبك زندگی سلامت محور و سلامت، جمعیت و خانواده عناوین روزهای هفته سلامت هستند.
همتی از برگزاری بیش از یك هزار و 350 سمینار و جلسه در زمینه مراقبت‌های اولیه بهداشتی و پوشش همگانی سلامت در مراكز بهداشت، ادارات، كارخانجات، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، مدارس، فرهنگسراها و مساجد خبر داد و گفت: طی هفته سلامت بیش از 200 پایگاه موقت آموزشی در مناطق پر رفت و آمد برپا شده‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، برپایی بیش از 310 ایستگاه سلامت، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها، برگزاری بیش از 300 جشنواره غذای سالم، اجرای 219 همایش پیاده‌روی خانوادگی و كاركنان ادارات، برگزاری 425 مسابقه ورزشی در مدارس و 180 مورد مسابقه در ادارات، برپایی 330 غرفه سلامت در ادارات، اجرای زنگ سلامت در مدارس، برگزاری 570 تور آموزشی و همایش سفیران سلامت و 38 مسابقه دوچرخه سواری را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در استان فارس اعلام كرد.
وی همچنین گفت: در گذشته بیماری‌ها واگیردار بود اما با واکسیناسیون و ارتقای آگاهی مردم، این نوع بیماری‌ها کاهش یافت و در مقابل بیماری‌های غیرواگیر افزایش پیدا کرد.
همتی از تدوین سند سلامت استان فارس خبر داد و گفت: در این سند سهم هر سازمان مشخص شده كه در مرحله نهایی شدن است و قرار است زیر نظر استانداری اجرا شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه به بحث سلامت روان اشاره كرد و گفت: برای تأمین سلامت روان دستگاه‌های مختلفی باید همكاری داشته باشند و ما می‌توانیم در زمینه آموزش و مشاوره همكاری داشته باشیم كه در این راستا به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت یك كارشناس ارشد سلامت روان را در مراكز جامع سلامت مستقر می‌كنیم.
وی یادآور شد: در بهمن‌ماه سال گذشته یك آزمون برگزار كردیم و طی آن 80 نفر از كارشناسان ارشد سلامت روان را به كارگیری می‌كنیم كه اكنون در مرحله مصاحبه هستند و این‌ها قرار است كه آموزش‌های لازم را به مردم ارائه دهند.
همتی با تأكید بر اینكه به طور كلی تأمین سلامت روان یك كار بین بخشی بسیار بزرگ است، به بحث سلامت مدارس اشاره كرد و گفت: به زودی شورای عالی سلامت مدرسه تشكیل می‌شود كه در آن بحث بوفه مدارس را به نتیجه نهایی خواهیم رساند.
انتهای پیام

captcha