شرکت ۱۵۷ لرستانی در آزمون اعطای مدرک حفظ قرآن
کد خبر: 3806056
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

شرکت ۱۵۷ لرستانی در آزمون اعطای مدرک حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: مرحله اول چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک حفظ قرآن کریم، با حضور ۱۵۷ شرکت‌کننده، جمعه، ۱۳ اردیبهشت هم‌زمان با سراسر کشور در دو حوزه خرم‌آباد و الیگودرز برگزار خواهد شد.

یمحمد لروند، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: مرحله اول چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک حفظ قرآن‌ کریم‌ با حضور 157 شرکت‌کننده، هم‌زمان با سراسر کشور‌ در دو حوزه خرم‌آباد و الیگودرز‌ در استان لرستان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که این آزمون ساعت 9 صبح روز جمعه، 13 اردیبهشت‌ماه، برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از 157 نفر حافظ قرآن‌کریم شرکت‌کننده در استان لرستان، 55 نفر در حوزه شهرستان الیگودرز و 102 نفر در حوزه شهرستان خرم‌آباد، در آزمون شرکت می‌کنند.
لروند با اشاره به رشد 30 درصدی شرکت‌کنندگان در چهاردهمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن‌کریم نسبت به دوره قبل، عنوان کرد: در حوزه خرم‌آباد 14 آقا و 88 بانو و در حوزه الیگودرز 12 آقا و 43 بانو در آزمون شرکت می‌کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به برگزاری این دوره در سه رشته، ادامه داد: در این دوره 53 نفر در رشته حفظ کل، 29 نفر در رشته حفظ 20 جزء و 75 نفر در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم شرکت کرده‌اند که در صورت کسب نمره حدنصاب در آزمون کتبی به مرحله شفاهی راه می‌یابند.
وی ادامه داد: آزمون حوزه خرم‌آباد در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی خرم‌آباد و در الیگودرز در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، برگزار می‌شود.
لروند با بیان این‌که نتایج آزمون کتبی اوایل تیرماه اعلام می‌شود، تصریح کرد: آزمون شفاهی افرادی‌که موفق به کسب نمره حدنصاب شوند، مردادماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این‌که آزمون رشته‌های حفظ 10 جزء و 20 جزء قرآن کریم دارای دو مرحله کتبی و شفاهی است، اظهار کرد: آزمون کسب مدرک درجه یک و 2 حفظ کل قرآن‌کریم، دارای 4 مرحله است، که افراد در صورت کسب حدنصایب در آزمون کتبی و شفاهی وارد مراحل بعدی آزمون که دی‌ماه و اسفندماه برگزار می‌شود، خواهند شد.
وی ادامه داد: در رشته حفظ کل سه مدرک درجه یک، درجه 2 و درجه 3 اعطاء می‌شود که به ترتیب معادل مدرک دانشگاهی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی است، در رشته حفظ 20 جزء قرآن‌کریم مدرک درجه 4 معادل فوق دیپلم و در رشته حفظ 10 جزء قرآن‌کریم مدرک درجه 5 معادل دیپلم، به قرآن‌آموزانی که موفق به گذراندن مراحل آزمون و کسب نمره حدنصاب شده‌اند، اعطاء می‌شود.
لروند با اشاره به این‌که دوره قبل این آزمون در 5 رشته برگزار شد، عنوان کرد: در دوره قبل یک نفر در رشته حفظ 20 جزء، 20 نفر در رشته حفظ 10 جزء، دو نفر در رشته حفظ 5 جزء و یک نفر در رشته حفظ 3 جزء قرآن‌کریم و 5 نفر در رشته حفظ کل، موفق به اخذ مدرک شدند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، تأکید کرد: افرادی‌که در مرحله کتبی دوره قبل موفق به نمره حد نصاب شده اما در مرحله شفاهی موفق نشدند، با حفظ نمره آزمون کتبی سال گذشته، می‌توانند بدون شرکت در آزمون کتبی به‌صورت مستقیم در آزمون شفاهی شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha