حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی از ۱۱ هزار و ۳۷۵ ایتام و فرزند محسنین
کد خبر: 3806108
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی از ۱۱ هزار و ۳۷۵ ایتام و فرزند محسنین

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۳۷۵ یتیم و فرزندان محسنین در آذربایجان ‌غربی از خدمات و حمایت‌های کمیته امداد در استان بهره‌مند هستند، گفت: سردشت با ۹۷۶ فرزند بیشترین و همچنین انزل با ۲۳۰ فرزند کمترین تعداد ایتام و محسنین را در استان دارا هستند.

حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی از ۱۱ هزار و ۳۷۵ ایتام و فرزند محسنین

عزیز سهندی، مدیر کل کمیته امداد آذربایجان ‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۱ هزار و ۳۷۵ یتیم و فرزندان محسنین در استان از خدمات و حمایت‌های کمیته امداد بهره‌‌‌مند هستند.
وی ادامه داد: پنج‌هزار و ۶۸۴ فرزند یتیم و پنج‌هزار ۶۹۱ فرزند محسنین در آذربایجان ‌غربی تحت حمایت کمیته امداد استان بوده و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان ‌غربی با اشاره به اهتمام در حامی‌یابی برای ایتام و محسنین، تصریح کرد: هم‌اکنون، ۲۱ هزار و ۶۶۳ حامی نیکوکار در راستای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین، با کمیته امداد آذربایجان‌ غربی تعامل مستمر دارند.
وی بیان کرد: سردشت با ۹۷۶ فرزند بیشترین و همچنین انزل با ۲۳۰ فرزند کمترین تعداد یتیم و محسنین را در آذربایجان ‌غربی دارا هستند.
سهندی تصریح کرد: حامیان نیکوکار در سال ۹۷، بیش از ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمک کرده‌اند که این رقم نسبت به زمان مشابه سال پیشین ۲۰ درصد رشد داشته است.
وی تاکید کرد: علاوه بر کمک‌های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد آذربایجان ‌غربی مشارکت می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌ غربی با اشاره به سرانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سرانه هر یتیم ماهانه ۲۰۹ هزار تومان و سرانه فرزندان محسنین برای هر نفر ماهانه ۱۰۳هزار تومان پرداخت می شود.
وی با اشاره به کمک‌های حامیان خیر و نیکوکار آذربایجان‌غربی، افزود: میزان سرانه کمک‌های حامیان به‌طور میانگین برای هر حامی نزدیک به ۸۲ هزار تومان است.
سهندی با اشاره به روش‌های نوین کمک به ایتام و محسنین، ادامه داد: مردم خیر و نیکوکار استان از طریق همراه بانک ملت، برنامه کاربردی سکه، دستگاه‌های خودپرداز واحد اکرام در سراسر استان، مراجعه به بانک ملت و پر کردن فیش واریز، همچنین از طریق سایت کمیته امداد و استفاده از طرح پرداخت خاص حامیان، می‌توانند به ایتام و فرزندان محسنین کمک کنند.
انتهای پیام

captcha