جمع‌آوری زکات ‌با برنامه‌ریزی انجام شود
کد خبر: 3806149
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

جمع‌آوری زکات ‌با برنامه‌ریزی انجام شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر سازماندهی و متمرکز کردن زکات فطره در استان تأکید کرد و گفت: افراد، مؤسسات و دستگاه‌های خیریه باید به درستی توجیه شوند و با برنامه‌ریزی درست همه زکات‌های استان در ستاد زکات جمع‌آوری شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد زکات استان، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: باید از این روزهای مبارک ماه شعبان استفاده کرد و خود را برای ماه ضیافت الهی مهیا کنیم.
وی با اشاره به سیل اخیر در برخی از استان‌های کشور، این وقایع را عرصه مقاومت‌آزمایی، صبر و آزمون الهی خواند و افزود: نباید همه این مسائل را به عوامل طبیعی نسبت دهیم و باید دست غیبی پروردگار را در همه این موارد مدنظر داشت.
نکونام اقتضای ایمان را صبر و شکیبایی در برابر حوادث و مطیع اوامر الهی بودن دانست و اظهار کرد: چنین حوادثی مانند سیل برای برخی از مردم اتفاق می‌افتد تا ما مورد امتحان واقع شویم که در برابر نعمت‌هایی که خداوند به ما عنایت فرموده سخاوت‌مند باشیم و به یاری آن‌ها بشتابیم.
نماینده ولی فقیه در استان بر توجه جدی به پرداخت زکات تأکید کرد و ادامه داد: ستاد زکات نیز چند سالی است در همین راستا تشکیل شده که در بحث فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری متمرکز زکات فعال است.
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مردم به پرداخت برخی از زکات‌ها مانند زکات فطره مقید هستند و این تقید آثار خوبی برای جامعه دارد، خاطرنشان کرد: مبادا مسئولین در جمع‌آوری و پرداخت این زکات نیز بد عمل کنند و شاهد کمرنگ شدن این زکات واجب در میان مردم باشیم.
نکونام اضافه کرد: باید زکات فطره را در میان مردم تقویت کنیم تا باور، اعتماد و اطمینان مردم بالاتر رود ولی اگر در این راستا بد عمل کنیم قطعاً به این اعتقاد مردم نیز صدمه زده‌ایم.
نماینده ولی فقیه در استان بر سازماندهی و متمرکز کردن زکات فطره در استان تأکید کرد و افزود: افراد، مؤسسات و دستگاه‌های خیریه باید به درستی توجیه شوند و با برنامه‌ریزی درست همه زکات‌های استان در ستاد زکات جمع‌آوری شود.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه پرداخت و توجه به زکات برکات فراوانی برای فرد و جامعه دارد، ادامه داد: زکات در کنار نماز بارها در قرآن کریم آمده است و عدم توجه به آفات و بلیاتی را در پی دارد.
نکونام متولی اصلی زکات در جامعه اسلامی را ولی امر مسلمین دانست و خاطرنشان کرد: ستادهای زکات نیز بر همین اساس در استان و شهرستان‌ها شکل گرفته و زکات در چارچوبی که اسلام مشخص کرده هزینه می‌شود.

انتهای پیام

captcha