تولید اپلیکیشن قرآن و حدیث در پاکستان
کد خبر: 3806167
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

تولید اپلیکیشن قرآن و حدیث در پاکستان

گروه بین‌الملل - یک شرکت پاکستانی اپلیکیشنی شامل متن و تلاوت و ترجمه قرآن و نیز متن و ترجمه چندین منبع حدیثی را ارائه کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از «فون‌ورلد» ؛ شرکت(ITM) ارائه‌کننده خدمات آی‌تی است و کارشناسانی را برای عرضه متون و آموزه‌های اسلامی در قالب فن‌آوری روز دنیا تربیت کرده است.

این شرکت اپلیکیشنی با عنوان «Islam360» در زمینه قرآن و حدیث تولید کرده و مدیران آن می‌گویند قصد دارند با کمک این اپلیکیشن، تصویری درست از اسلام را به جهانیان ارائه کند.

مخاطبان می‌توانند در این اپلیکیشن به متن کامل قرآن با چند ترجمه به اردو و انگلیسی دسترسی داشته باشند. همچنین قرائت چند قاری مشهور در این نرم‌افزار ارائه شده و قابلیت جستجوی موضوعی و واژگان قرآنی را نیز دارد.

علاوه بر این، متن 7 کتاب حدیثی اصلی اهل سنت شامل صحیح مسلم، صحیح بخاری، جامع ترمذی، سنن ابوداود، سنن نسائی، سنن ابن ماجه و مسند احمد گنجانده شده است.

در این اپلیکیشن، ترجمه‌های دو مجموعه حدیثی «السلسه الصحیحه» و «مشکات المصابیح» به عربی، اردو و انگلیسی نیز موجود است و قابلیت جستجوی واژه و موضوع این احادیث نیز وجود دارد.

همچنین متن برخی اذکار و ادعیه منسوب به پیامبر اکرم (ص) هم در این اپلیکیشن قابل دسترسی است. قابلیت اعلام وقت اذان و قبله‌یابی نیز از دیگر مشخصات این اپلیکیشن است.
انتهای پیام
captcha