۶۰۰ دانش‌آموز لرستانی در مرحله استانی مسابقات قرآن حضور دارند
کد خبر: 3806171
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

۶۰۰ دانش‌آموز لرستانی در مرحله استانی مسابقات قرآن حضور دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی لرستان، گفت: ۶۰۰ دانش‌آموز لرستانی در مرحله استانی این مسابقات حضور دارند.

۶۰۰ دانش‌آموز لرستانی در مرحله استانی مسابقات قرآن حضور دارندعیسی حیدروند، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان لرستان، اظهارکرد: در مرحله قطبی ۳۵۰۰ شرکت کردند که خروجی آن راهیابی ۶۰۰ نفر به مرحله استانی بود.
وی با ذکر این مطلب که در مرحله استانی ۷۴ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد، افزود: مرحله استانی مسابقات قرآنی آموزش و پرورش لرستان امروز، چهارم اردیبهشت در بخش بانوان و فردا، پنجم اردیبهشت در بخش آقایان در دبیرستان نمونه دولتی باقرالعلوم برگزار می‌شود.
حیدروند با ذکر این مطلب که این مسابقات در دو بخش دانش‌آموزی و فرهنگیان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در بخش فرهنگیان نیر ۲۴۰ همکار فرهنگی حضور دارند که ۱۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان در خصوص رشته‌های این دوره از مسابقات قرآنی، گفت: مرحله سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل، حفظ عمومی، مداحی و اذان در قسمت آوایی و مفاهیم و در بخش کتبی در رشته‌های احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که مرحله کشوری این مسابقات تابستان امسال در خراسان رضوی و زنجان برگزار خواهد شد، ادامه داد: اختتامیه این مسابقات نیز یازدهم اردیبهشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha