بازسازی ۲۰ بقعه متبرکه زنجان در دستور کار اوقاف
کد خبر: 3806229
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

بازسازی ۲۰ بقعه متبرکه زنجان در دستور کار اوقاف

‌گروه اجتماعی ــ معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برنامه‌ریزی برای بازسازی ۲۰ بقعه متبرکه طی سال جاری خبر داد و گفت: امامزاده ابراهیم(ع) زنجان و بقعه قیدار نبی(ع) در اولویت بازسازی هستند.

بازسازی ۲۰ بقعه متبرکه زنجان در دستور کار اوقافداود قاسملو‌، معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بقاع متبرکه و امازادگان باید به قطب‌های فرهنگی در کشور تبدیل شوند و بر همین اساس برنامه‌های جامع برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه بازسازی کالبدی اماکن متبرکه یکی از ضروریات در راستای طرح‌های جامع است، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۱ مورد از آستان مقدس امامزادگان، تعمیر و بازسازی شده است.
معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان بیش از ۴ هزار متر مربع فضای بازسازی و اضافه شده به ساختمان بقاع متبرکه مورد مرمت قرار گرفته است، گفت: این بازسازی‌ها شامل سرویس‌های بهداشتی، شبستان، گنبد، تربت‌خانه و ... بوده است که برای آن مبلغی معادل ۸ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه از کل این مبلغ ۴ میلیارد ریال در طرح مودت کمک شده است، گفت: همچنین یک میلیارد ریال از منابع دولتی و ۳ میلیارد ریال نیز از نذورات خود بقعه در این امر هزینه شده است.
قاسملو با اشاره اینکه امسال نیز پیش‌بینی شده تعداد ۲۰ بقعه تعمیر و بازسازی شود، تصریح کرد: اولویت در بازسازی با آستان مقدس امامزادگان سید ابراهیم(ع) زنجان، قیدار نبی(ع)، امامزاده اسماعیل (ع) شناط و امامزاده هاشم و عوف(ع) آب‌‌بر خواهد بود.
انتهای پیام
captcha