حلال یا حرام بودن خوردن ملخ
کد خبر: 3806265
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
رئیس مرکز تحقیقات حلال تبیین کرد:

حلال یا حرام بودن خوردن ملخ

گروه سلامت ــ رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با اشاره به تبلیغ مصرف ملخ‌های مهاجم به جنوب ایران به منزله وعده غذایی، گفت: ملخ در محرمات جز استثناها بوده و ایراد شرعی به مصرف آن وارد نیست.

حلال یا حرام بودن مصرف ملخبهروز جنت، رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به تبلیغ مصرف ملخ‌های مهاجم به جنوب ایران به منزله وعده غذایی، در رابطه با سلامت و حلیت این موجودات، اظهار کرد: ملخ در محرمات و حلال‌ها یک استثناء بوده و ایرادی به لحاظ شرعی به حلیت آن‌ها وارد نشده است.
 
وی افزود: شکار و مصرف ملخ اگرچه در برخی کشور‌های اسلامی عربی سابقه طولانی دارد، اما به دلیل عدم تطبیق با ذائقه ایرانی و در نتیجه عدم استقبال از آن، تا به امروز دغدغه‎ای برای آگاهی از حلال بودن یا نبودن آن وجود نداشته است، اما باید دانست که به لحاظ حلیت، مشکلی وجود ندارد.
 
مدیرکل سابق نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در برخی از نقاط جنوب ایران ملخ‌های سرخ شده نیز به فروش می‌رسد، گفت: آنچه اهمیت دارد مسئله سلامت مصرف این موجودات است؛ باید توجه کرد که ملخ‌هایی را که مورد حملات سمپاشی قرار گرفته‌اند مصرف نکرد چرا که سموم آغشته به بدن آن‌ها در صورت مصرف می‌تواند منجر به مسمویت‌های شدید شود.
 
انتهای پیام
captcha