مناطق کمتر برخوردار در اولویت ساخت مدارس خیرساز قرار گیرند
کد خبر: 3806270
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

مناطق کمتر برخوردار در اولویت ساخت مدارس خیرساز قرار گیرند

گروه اجتماعی ــ استاندار فارس از مسئولان آموزش و پرورش خواست با انجام نیازسنجی، مناطق کمتر برخوردار را در اولویت ساخت مدارس خیرساز قرار دهند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در دیدار با اعضا هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گفت: هزینه‌هایی که خیرین برای رفاه مردم متقبل می‌شوند یک سرمایه‌گذاری اخروی است و این کار خیر علاوه بر اینکه حرکتی اسلامی و برآمده از آموزه‌های دینی ما است، اقدامی انسانی بزرگ و نوع‌دوستانه محسوب می‌شود که فارغ از دین و رنگ و نژاد در راستای تعالی جامعه بشری انجام می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر اینکه هر جامعه‌ای دچار تحول شده این دگرگونی را مدیون تحول در آموزش و پرورش خود بوده است، افزود: تحول در نظام آموزشی علاوه بر محتوا نیازمند فضاهای آموزشی مناسب نیز هست که خیرین مدرسه‌ساز نقشی ارزشمند در توسعه این فضاها دارند.
وی ادامه داد: جمعیت ۳ هزار و ۳۰۰ نفری خیرین مدرسه‌ساز استان فارس، که به یاری دولت آمده‌اند و به دنبال خوشبختی مردم هستند بی‌تردید تأثیرگذاری بسیار شایسته‌ای در توسعه استان خواهد داشت.
رحیمی بیان كرد: راه‌اندازی صندوق خیرین مدرسه‌ساز نیز می‌تواند در کنار اقدامات خیر کلان در این حوزه با گردآوری کمک‌های کوچک‌تر زمینه همراهی تعداد بیشتری از افراد جامعه در این امر خیر را فراهم کند.
وی بیان كرد: این اقدام سبب ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی در سطوح وسیع‌تر شده و تعلق خاطر به مراکز ساخته شده با هزینه های اندک جمع آوری شده را افزایش می‌هد.
نماینده عالی دولت در استان فارس از مسئولان آموزش و پرورش خواست با انجام نیازسنجی مناطق کمتر برخوردار را در اولویت ساخت مدارس خیرساز قرار دهند.
استاندار فارس همچنین به لزوم احداث یک مجتمع آموزشی و رفاهی برای مجموعه بچه‌های بی سرپرست در استان تاکید کرد و با بیان اینکه مدیریت استان همکاری لازم در خصوص تامین زمین را خواهد داشت؛ خواهان همراهی مجمع خیرین مدرسه ساز در این زمینه شد.
وی ضمن ابراز خرسندی از رتبه دوم خیرین مدرسه‌ساز فارس در کشور تاکید کرد: بی تردید با تلاش و هم افزایی روز افزون دستیابی به مقام نخست کشور در این زمینه محقق خواهد شد.
رحیمی با بیان اینکه از فرمانداران خواهد خواست در راستای برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز همکاری‌های لازم را داشته باشند ابراز امیدواری کرد فرهنگ نیک‌اندیشی و امور خیر به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
انتهای پیام

captcha