فوت ۷۶ نفر در کشور بر اثر سیل
کد خبر: 3806277
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

فوت ۷۶ نفر در کشور بر اثر سیل

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار فوتی‌های وقوع سیلاب در نقاط مختلف کشورمان را ۷۶ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی كشور امروز، ۴ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران در شیراز با ابراز تأسف از اینکه ۲۱ نفر از جانباختگان سیل اخیر مربوط به حادثه پنجم فروردین شیراز بوده، علت عمده فوت‌شدگان را غرق‌شدگی و ریزش آوار اعلام کرد و گفت: بر اثر وقوع سیلاب در کشور تاکنون ۷۶ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.
وی همچنین با بیان اینکه آمار خودکشی نسبت به کشورهای اروپایی و شرق آسیا پایین است، از ارائه آمار خودکشی امتناع کرد و افزود: در اردیبهشت دو سال گذشته آمار خودکشی را اعلام کردیم و کارشناسان با بررسی به این نتیجه رسیدند که انعکاس این مهم اثرات خوبی نداشته است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به آمار سقط جنین در کشور نیز گفت: در سال گذشته ۹ هزار و ۱۴۳ مورد سقط جنین داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با ۹ هزار و ۳۰۴ مورد سقط کاهش ۲.۷ دهم درصدی داشته داشت.
شجاعی معاینات انجام شده در سال گذشته را یک میلیون و ۷۶۲ هزار و ۴۵۸ مورد اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال ۹۶ که یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۴۶ مورد بوده، ۵.۸ دهم درصد افزایش داشته است.
رئیس سازمان پزشكی قانونی گفت: معاینات انجام شده به تفکیک یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۸۰۲ مورد مرد و ۵۸۳ هزار و ۶۵۶ مورد زن بوده است.
وی همچنین تعداد مراجعه‌کنندگان در ارتباط با نزاع در سال گذشته را ۵۹۳ هزار و ۹۶۷ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۰۵ هزار و ۳۵ مورد مرد و ۱۸۸ هزار و ۹۳۲ مورد زن بوده که در مقایسه با سال ۹۶ این ۶ درصد افزایش داشته است‌.
شجاعی، تعداد معاینات انجام شده حادثه کار در سال گذشته را ۲۸ هزار و ۵۶۸ مورد اعلام كرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۳۷۸ مورد زن و ۲۷ هزار و ۷۵۱ مورد مرد بوده که ۲.۹ دهم درصد رشد را نشان می‌دهد.
انتهای پیام

captcha