تلاش برای توسعه فضای كسب و كارهای نوین در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3806313
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

تلاش برای توسعه فضای كسب و كارهای نوین در دانشگاه‌ها

گروه اجتماعی ـ مدیرکل دفترنوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات با بیان اینكه باید به فكر آینده دانشجویان باشیم، گفت: برای این کار به دنبال توسعه فضای کسب و کارهای نوین و البته پایدار در دانشگاه‌ها هستیم.

به گزارش ایكنا از فارس، حمیدرضا احمدیان، مدیرکل دفترنوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات امروز، 4 اردیبهشت‌ماه در بازدید از دانشگاه پیام‌نور مرکز اوز در جنوب فارس گفت: دانشگاه‌های دنیا به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت کرده‌اند و ما نمی‌توانیم در فضای آموزشی جدید صرفاً به جذب دانشجو و توسعه آموزش سنتی فکر کنیم بلکه باید به مسائل بعد از تحصیل آن‌ها هم توجه کنیم.
وی افزود: باید هدایت‌های تحصیلی به سمتی برود تا دانشجو بتواند در رشته‌ای که وارد شده، یک آینده موثر و مثبت پیش رو داشته باشد که برای این کار به دنبال توسعه فضای کسب و کارهای نوین و البته پایدار در دانشگاه‌ها هستیم.
احمدیان اظهار كرد: هدف این است که دانشجوها در کنار درس، با کارآفرینی و فعالیت‌های نوآورانه آشنا شده و کار گروهی کردن را فرا گیرند و در همان فضای دانشگاه به تیم‌سازی دراین حوزه بپردازند تا زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند بتوانند با ایده و تیمی که دارند فعالیت اقتصادی پایداری شروع کنند.
وی با قدردانی از همت و تلاش خیرخواهانه نیکوکاران شهر اوز در توسعه دانشگاه پیام‌نور این شهر گفت: امکانات و زیرساخت‌های این دانشگاه، زمینه مناسبی برای توسعه کسب و کارهای نوین دراین مرکز دانشگاهی فراهم ساخته است که امیدواریم با همت مسئولین دانشگاه پیام نور به‌زودی شاهد راه‌اندازی مرکز پایلوت توسعه کسب و کارهای نوپا در این مرکز دانشگاه پیام‌نور باشیم.
مدیرکل دفترنوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات یادآور شد: خوشبختانه توسعه کسب وکارهای جدید در اولویت دانشگاه پیام‌نور قرار دارد و بسیاری از مراکز این دانشگاه در استان فارس خصوصاً شهر شیراز و اوز پتانسیل ایجاد مراکز توسعه کسب و کارهای نوپا و پایدار را دارند.
وی درعین حال درباره نوع فعالیت‌هایی که قرار است در مراکز توسعه کسب و کارهای نوپا ایجاد شود، گفت: کسب و کارهای نوپا در همه حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه فناوری اطلاعات که استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی بیشتر ملموس هستند، انجام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha