جوان‌گرایی؛ شرط ساختن تمدن نوین اسلامی/«جوان»؛ سومین واژه پرکاربرد در بیانیه گام دوم
کد خبر: 3806348
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸

جوان‌گرایی؛ شرط ساختن تمدن نوین اسلامی/«جوان»؛ سومین واژه پرکاربرد در بیانیه گام دوم

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان جوان‌گرایی را شرط ساختن تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: تاکید ویژه رهبر انقلاب بر جوانان سنت نبوی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان عصر امروز، 4 اردیبهشت‌ماه در جشن امضای کتاب «نخل و نارنج» که با محوریت تبیین نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب در سالن همایش‌های مصلی رشت برگزار شد، کتاب مذکور را دارای هویت انقلابی دانست و اظهار کرد: کتاب «نخل و نارنج» به سیره شیخ اعظم مرتضی انصاری(ره) می‌پردازد؛ شخصیتی که جوانی تا کهنسالی خود را برای ساختن دین و دنیای مردم ایثار کرد.

وی کتاب «نخل و نارنج» را مصداق بارز حب‌الوطن دانست و افزود:‌ امروز جوانان انقلابی برای تحقق آرمان‌های الهی و انقلابی نیازمند ذخائر وطنی هستند و لذا تجلیل از شیخ انصاری‌ها تجلیل از مردان عالم عاملی است که به دنبال یک آرمان قرآنی و سنت الهی برای تحقق کلمه توحید بر روی کره زمین هستند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در گیلان نویسنده کتاب «نخل و نارنج» را جزو رویش‌های انقلاب دانست و گفت:‌ تمرکز بر روی شخصیت شیخ انصاری به عنوان یک روحانی فقیه مقدمه ساختن یک تمدن نوین اسلامی است، زیرا شیخ انصاری بارورکننده فقه است و فقه متولی بایدها و نبایدهای زندگی دنیایی ماست که امروزه تحت عنوان «سبک زندگی اسلامی»‌ از آن یاد می‌شود.

مهدوی کتاب مذکور را یکی از جلوه‌های تعظیم شعائر الهی با استفاده از ابزار هنر و ادبیات دانست و خاطرنشان کرد:‌ در زمانه‌ای که هنر ما متاثر از بی‌هویتی و وادادگی بیش از نیم قرن غرب‌زدگی است، قلم یک جوان تحصیلکرده انقلابی وارد میدان می‌شود و رمان می‌نویسد لذا این مراسم یک لبیک‌گویی به ندای اعلام جهاد نائب امام زمان(عج) در قبال بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی مقام معظم رهبری را پیگیر آرمان بزرگ تاسیس تمدن نوین اسلامی در راستای زمینه‌سازی ظهور دانست و عنوان کرد:‌ ادبیات مقام معظم رهبری با ادبیات پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یکسان است. در واقع تاکید ویژه رهبر انقلاب بر جوانان سنت نبوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان جوان‌گرایی را شرط ساختن تمدن نوین اسلامی دانست و تاکید کرد: «جوان» سومین واژه پرکاربرد در بیانیه گام دوم انقلاب است که 41 بار تکرار شده لذا باور به جوان ویژگی باورمندان به اسلام است.

وی جوان‌گرایی را به معنی پیرزدایی ندانست و اضافه کرد:‌ جوانان حق‌پذیرتر و عدالت‌خواه‌تر هستند و لذا برای نهضت‌های الهی نیروهای موثرتری محسوب می‌شوند. در ترسیم حکومت بقیه‌الله(عج) نیز جوانان شاکله یاران مهدی موجود موعود را تشکیل می‌دهند. در واقع نگاه ویژه به جوانان برای ساختن یک جامعه توحیدی و تمدن نوین اسلامی ریشه در آموزه‌های قرآنی و روایی ما دارد.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان چهل ساله اول انقلاب را اوج تهاجمات سنگین و پیچیده دشمن از ترور و جنگ گرفته تا فتنه و هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی دانست و بیان کرد:‌ امروز مدافعان حرم امید امام زمان و نائب ایشان هستند، اما کتاب‌هایی مانند «نخل و نارنج» از حریم هویت ایرانی اسلامی و باور به تمدن‌سازی دفاع می‌کنند.

مهدوی امام خمینی(ره)‌ را یکی از شاگردان مکتب مجتهدساز شیخ انصاری دانست و اظهار کرد:‌ امام راحل آنچنان ندای کلمه توحید را در جهان فراگیر کرده که نظام استکبار مجبور به بدل‌سازی از آن در قالب طالبان و داعش شده است.

وی انقلاب اسلامی را ندای توحیدی و پیش‌زمینه حکومت بقیه‌الله(عج) دانست و یادآور شد:‌ قوام انقلاب به پشتوانه جوانان است؛‌ همان جوانانی که به ندای امام لبیک گفتند و در بهمن 57 انقلاب را به پیروزی رساندند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جوانان انقلابی خط مقدم مقاومت اسلامی هستند، گفت:‌ جوانان خودشان را جدی بگیرند تا زمینه‌ساز حکومت جهانی مورد انتظار همه انبیا و اولیای الهی شوند. مدال افتخار این تمدن‌سازی نوین اسلامی و زمینه‌سازی حکومت جهانی به جوانان انقلابی ایران تعلق دارد که پاسداران جبهه جنگ نرم هستند.

انتهای پیام

captcha