هدف از برگزاری مسابقات قرآنی کمیته امداد، پرورش روحیه تحقیق و پژوهش است
کد خبر: 3806425
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

هدف از برگزاری مسابقات قرآنی کمیته امداد، پرورش روحیه تحقیق و پژوهش است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اهداف برگزاری مسابقات قرآن کمیته امداد را پرورش روحیه تحقیق، پژوهش و تدبر دانست و افزود: مسابقات زمینه شناسایی افراد برتر را فراهم می‌کند، لذا مسابقات فرصتی است که از استعدادهای قرآن در مجموعه کمیته امداد بانک اطلاعاتی داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآن و اذان ویژه جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی امروز، پنجم اردیبهشت در مجتمع فرهنگی تربیتی آیت‌الله اراکی در حال برگزاری است.
براساس این گزارش؛ سومین دوره مسابقات قرآن و اذان تحت عنوان رهپویان ولایت ساعت ۹:۱۵ با تلاوت قاری نوجوان مجتبی صالحی و با حضور علیرضا حاج‌علی‌بیگی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پیشکسوتان قرآنی آغاز شد.
قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات گفت: مسابقات قرآن ویژه خانواده کمیته امداد از سال ۹۶ در رشته‌های چهارگانه قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ و اذان برگزار می‌شد اما امسال در سومین دوره مسابقات دو رشته کتبی مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به رشته‌های قبل اضافه شده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۳ نفر از متسابقان مرحله شهرستانی که ۸۰۱ نفر بودند در مرحله استانی با هم رقابت دارند، اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح برگزاری مسابقات از داوران مجرب استفاده شده است تا بتوانیم در مرحله کشوری که شهریور امسال برگزار می‌شود درخشش داشته باشند و با دستی پر به استان بازگردند.
این مقام مسئول از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در شهرستان‌های استان خبرداد و گفت: اهم فعالیت‌ها این است که در ابراز فرهنگی از قرآن استفاده کرده و با توجه به قرآن وظیفه اصلی را به عنوان یک مسلمان با ایمان انجام دهیم.
وی در خصوص دیگر اهداف برگزاری مسابقات به پرورش روحیه تحقیق، پژوهش و تدبر اشاره کرد و افزود: مسابقات زمینه شناسایی افراد برتر را فراهم می‌کند، مسابقات فرصتی است که از استعدادهای قرآن در مجموعه کمیته امداد بانک اطلاعاتی داشته باشیم.
یادآور می‌شود؛ عصر امروز، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به نفرات برتر برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha