اعزم 60 استاد تفسیر به سراسر کشور در ماه رمضان
کد خبر: 3806456
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
معاون تبلیغ مجمع تفسیر خبر داد:

اعزم 60 استاد تفسیر به سراسر کشور در ماه رمضان

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون تبلیغ مجمع عالی تفسیر حوزه گفت: 60 نفر از استادان تفسیر حوزه در ماه مبارک رمضان برای ششمین سال متوالی به خارج از کشور اعزام خواهند شد.

اعزم 60 استاد تفسیر به سراسر کشور در ماه رمضانبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی، معاون تبلیغ مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه، امروز پنجم اردیبهشت‌ماه در گردهمایی «استادان تفسیر حوزه اعزامی ماه مبارک رمضان به سراسر کشور» که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: جلسات تفسیر قرآن رونق یافته و برکت خوبی پیدا کرده‌است.

وی با بیان این‌که طرح اعزام استادان تفسیر از شش سال قبل آغاز شده‌است، افزود: در راستای اعزام استادان تفسیر دو جلسه با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و هم‌چنین با دفتر تبلیغات اسلامی نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده‌است.

بنیادی ادامه داد: هم‌چنین با رایزنی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار است تعدادی از استادان تفسیر به دیگر کشورها نیز اعزام شوند.

معاون تبلیغ مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه اظهار کرد: در سال‌ اول تعداد 30 نفر اعزام شدند ولی با توجه به درخواست‌های متعدد از استان‌های مختلف در سال گذشته تعداد استادان اعزامی به بیش از صد نفر رسید و در سال جاری نیز 62 نفر به شهرهای اول و دوم هر استان اعزام می‌شوند.

بنیادی تصریح کرد: پنج استاد نیز به خارج از کشور مانند قزاقستان، اتیوپی، عراق، سوریه و لبنان اعزام خواهند شد و در حرم مطهر حضرت زینب و ائمه(ع) در دو کشور عراق و سوریه جلسات خود را برپا خواهند کرد.

وی ادامه داد: امسال 60 برنامه تلویزیونی توسط صدا و سیما در مورد موضوعات مختلف تفسیری تولید و پخش خواهد شد.

بنیادی با اشاره به نحوه گزینش استادان تصریح کرد: در بخش اعزام ماه رمضان کمیسیونی در مجمع عالی تفسیر و کمیسیونی در اوقاف وجود دارد که با توافق طرفین استادان اعزام می‌شوند که توافق چند سال اخیر بین 60 تا 70 نفر بوده‌است.

وی با بیان این‌که اعزام‌های ما تخصصی است، اظهار کرد: استادانی که تمایل به اعزام دارند باید دو تا سه بحث تفسیری خود را به مجمع عالی تفسیر تحویل بدهند تا مورد بررسی قرار بگیرد و در نوبت اعزام قرار گیرند.

بنیادی خطاب به استادان تفسیر گفت: تسویه پایان تبلیغ منوط به ارائه گزارش فعالیت استادان در طول اعزام است هم‌چنین قرار بر این شد که فصل‌نامه‌ای در مورد این اعزام‌ها با عنوان ره توشه تولید شود لذا استادان آیاتی را که تفسیر می‌کنند  با ویرایش مناسب ارائه دهند.

انتهای پیام

captcha