تجلیل اهالی شهریار از «مهدی غلام‌نژاد» + عکس
کد خبر: 3806468
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

تجلیل اهالی شهریار از «مهدی غلام‌نژاد» + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شهروندان و مسئولان باغستان شهریار با برگزاری مراسمی کم‌نظیر با حضور عباس سلیمی و سیدمحسن موسوی‌بلده، دو پیشکسوت قرآنی و دیگر قاریان بین‌المللی کشورمان از مهدی غلام‌نژاد به عنوان قهرمان قرآنی کشور، قدردانی و تجلیل کردند.

سنگ تمام اهالی شهریار برای قهرمان قرآنی

به گزارش خبرنگار ایکنا‌؛ مراسم تجلیل از مهدی غلام‌نژاد، نفر دوم سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، عصر روزگذشته، پنجم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان شهرستان شهریار و نیز جمعی از فعالان قرآنی کشورمان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن نماهنگی از سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت قرآن و نیز تصاویری از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران پخش شد.
در ادامه رنجبر، شهردار شهر باغستان، در سخنان کوتاهی ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در این مراسم، گفت: امروز برای شهر ما یک روز خاص است و یقین دارم از برکات این مراسم بسیار عاید خواهد شد.
وی در پایان به بیان سخنی از پیامبر اکرم(ص) اشاره و اظهار کرد: احساس من این است که جامعه اسلامی نیازمند توجه جدی و اهتمام خاص به قرآن است که ان‌شاءالله این گونه جلسات، فتح بابی در این زمینه باشد.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سادات رسول، امام جمعه شهر باغستان، نیز به بیان سخنانی پرداخت و با تاکید بر اینکه هر دین یک معجزه داشته تا خود را ثابت کند و معجزه اسلام نیز قرآن جاوید است، گفت: قرآن، معجزه جاوید الهی است، همه معجزه‌ها از بین رفت و تنها معجزه پیامبر(ص) باقی ماند.
وی با اشاره به اینکه همه خواسته‌های خودمان را باید از قرآن جستجو کنیم، افزود: اگر کمبودهایی در هر زمینه‌ای داریم به خاطر این است که نتوانسته‌ایم آن را از معدن قرآن کریم کشف کنیم. قرآن تا آخر دنیا، معجزه است و مبارزه‌طلبی خود را دارد، اما کسی نتوانسته است، مانند آن را بیاورد.
امام جمعه باغستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه تمام آیات قرآن کریم در زندگی کاربرد دارند، به برخی از این دست آیات اشاره و تصریح کرد: کلام الهی برای سعادت بشر است و نقصی در آن نیست، اگر کمبودهایی داریم به خاطر نقص خودمان است و اینکه نتوانسته‌ایم آن را از معدن قرآن کشف کنیم.
وی افزود: قرآن در مورد مسائل مختلف از جمله مسائل سیاسی نظر دارد؛ مثلاً وقتی رجل سیاسی ما قصد مذاکره با بیگانگان را دارد، اگر به قرآن مراجعه کند، به او می‌گوید: «یهود و نصارا از شما راضی نمی‌شوند تا زمانی که ملت‌های آنها را تبعیت کرده و هم‌کیش آنها شوید». رئیس جمهور پیشین آمریکا هم چنین اشاره داشت که اگر توان دا‌شت تمام پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کرد.

سنگ تمام اهالی شهریار برای قهرمان قرآنی
وی افزود: امام خمینی(ره) این موضوع را در سال 1342 تشخیص دادند و اولین جایی که به آن حمله کردند، همین رژیم صهیونیستی بود و این دشمنی تاکنون ادامه داشته است. آیات بسیار زیادی در مسائل گوناگون از سیاسی تا اجتماعی و فرهنگی در قرآن وجود دارد که باید سرلوحه کارها و امور قرار بگیرد.
امام جمعه باغستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه به غیر از خدا و انسان‌هایی همچون پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) که علم تفسیر از جانب خدا به آنها داده شده است، کس دیگری نمی‌تواند قرآن را تفسیر کند، گفت: تفسیر قرآن به معنای این نیست که قرآن اجمال دارد، بلکه این ما هستیم که اجمال داریم و پرده‌ها جلوی چشم ما را گرفته است. هیچ زمانی افرادی غیر از پیامبر و معصومین به خود جرأت تفسیر قرآن را نمی‌دهند، بلکه قرآن را با قرآن و روایات و احادیث تفسیر می‌کنند. اگر قرآن به این صورت تبیین شود و در دست مردم قرار بگیرد؛ هدایت‌گر خواهد شد.
امام جمعه باغستان در بخش پایانی صحبت‌های خود اذعان کرد: از مهدی غلام‌نژاد و از مسئولانی که تدارک این مجلس را دیده‌اند، قدردانی می‌کنم. امیدوارم این جلسه آخر، نباشد و شاهد جلسات دیگری در این سطح باشیم.
در ادامه این مراسم گروه همخوانی طوبی به اجرای دو قطعه پرداخت. قطعه‌ای در وصف امام زمان(عج) از جمله این قطعات بود. همچنین در بخش دیگری از این مراسم نماهنگی از استقبال شهروندان باغستانی از مهدی غلام‌نژاد پس از کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران پخش شد.

سنگ تمام اهالی شهریار برای قهرمان قرآنی
عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود.
وی در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه از شنیدن برگزاری این مراسم در شهرستان شهریار هرگز شگفت‌زده نشده‌ام، گفت: 55 سال قبل بین تهران و شهریار، تبادلات فرهنگی وجود داشته است، زمانی که کمتر از دوازده سال سن داشتم، هیئت قرآنی ما در خیابان پیروزی تهران، برای اجرا در یک جلسه قرآن در این منطقه، حضور یافت.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شهرستان شهریار از اولین مناطقی بود که محفل انس با قرآن را با عنوان شبی با قرآن برگزار کرد و لذا باید امروز اینگونه باشد که قهرمان قرآنی جمهوری اسلامی ایران مورد تجلیل قرار بگیرد.
سلیمی در ادامه به تلاوت زیبای مهدی غلام‌نژاد در روز دیدار با مقام معظم رهبری، گفت: این تلاوت زیبا، ده‌ها سال در مقاطع اذانگاهی زینت‌بخش رسانه ملی خواهد بود. لذا باید بر مسئولان با انگیزه و خدوم این دیار به خاطر برگزاری چنین مراسم درود گفت.(متن کامل این سخنان را اینجا بخوانید.)
اجرای گروه همخوانی سبیل الرشاد که اعضای آن از نوجوانان منتخب شهرستان شهریار هستند، بخش دیگری از مراسم تجلیل از مهدی غلام‌نژاد بود. این گروه آیاتی از کلام الله مجید را به صورت همخوانی تلاوت کردند.
در ادامه نیز از برخی از اساتید مهدی غلامنژاد از جمله مجید رحمتی، حسین کسمایی، صالح اطهری‌فرد، نصرت‌الله(عارف) حسینی، امین پویا، داوود جعفری، ناصر زعیم و اسدالله سرلک تجلیل به عمل آمد.

سنگ تمام اهالی شهریار برای قهرمان قرآنی
در ادامه نیز از برخی رتبه‌داران و جلسه‌داران شهرستان شهریار تجلیل شد. در این بخش از افرادی همچون نصرالله فولادیان، علی نیازی، مجید رحمتی، علی وثوق، مجتبی قدبیگی، مجتبی علیرضالو و علی فیضی نیز تجلیل شد.
تلاوت کوتاهی از مهدی غلام‌نژاد بخش دیگری از برنامه‌های این مراسم بود و پس از آن نماهنگی که در آن رتبه‌های بین‌المللی مهدی غلام‌نژاد به تصویر کشیده شده بود برای حضار پخش شد. کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی روسیه و کویت و مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از جمله رتبه‌های این قاری جوان بوده است.
در پایان نیز با اهدای هدایایی از این قاری بین‌المللی تجلیل به عمل آمد. در این بخش، ابتدا از تابلوی نقاشی این چهره قرآنی رونمایی و سپس از طرف مسئولان شهرستان شهریار و مردم این شهرستان هدایای جداگانه‌ای اهدا شد. همچنین از طرف آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) نیز تابلویی اهدا شد.
شعرخوانی یکی از شاعران این شهرستان در مورد رتبه مهدی غلام‌نژاد در مسابقات قرآن ایران بخش دیگری از این مراسم بود و سپس عباس سلیمی، دعای ختم جلسه را قرائت کرد.
در پایان نیز با برش کیکی که تصاویر اساتید مهدی غلام‌نژاد بر روی آن نقش بسته بود از حاضران پذیرایی شد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha