جهاددانشگاهی زمینه‌ساز شکل‌گیری بسیاری از استارت‌آپ‎های موفق بوده است
کد خبر: 3806485
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲
رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی زمینه‌ساز شکل‌گیری بسیاری از استارت‌آپ‎های موفق بوده است

گروه اقتصاد ــ بیجندی اظهار کرد: اگر بخواهیم 50 استارت‌آپ برتر موجود در کشور را نام ببریم به جرئت می‌توان گفت که بستر شکل‌گیری حداقل 15 مورد از آن‎ها در جهاددانشگاهی بوده است.

بستر بسیاری از استارت‌آپ‎های موفق در جهاد دانشگاهی بوده است

محمدصادق بیجندی، معاون جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی در مورد فعالیت‌های این مرکز در حمایت از کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان و همچنین حمایت از استارت‌آپ‌ها پرداخت و اظهار کرد: واضح است که یکی از وظایف مهم جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه‌ای و توسعه‌ای، حمایت از کسب و کارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها یا کسب و کارهای نوپا است و خوشبختانه به دلیل قرار گرفتن جهاد دانشگاهی در بستر دانشگاهی و ارتباط با بدنه دانشجویی کشور، از بدو تأسیس تا الان توانسته است اقدامات بسیار خوبی را در این حوزه انجام دهد و نقش مؤثری در توسعه کسب‌وکارها نوپا داشته باشد.

حمایت جهاد دانشگاهی از استارت‌آپ‌ها

وی با اشاره به پیشگامی جهاد دانشگاهی در تأسیس مراکز رشد بیان کرد: شاید بتوان گفت که جهاد دانشگاهی پیشگام در تأسیس مراکز رشد کشور و پارک‎های علم و فناوری بوده است و در نتیجه به دلیل قرار گرفتن در چنین موقعیتی توانسته از بسیاری از کسب و کارهای نوپا، حمایت‌های مادی، معنوی و علمی داشته باشد و اگر اغراق نباشد می‌توان گفت که بستر بسیاری از استارت‌آپ‎های موفق کشور ما در جهاد دانشگاهی بوده است.

بیجندی درباره عملکرد جهاد دانشگاهی در حمایت از استارت‌آپ‌ها تأکید کرد: اگر بخواهیم 50 استارت‌آپ برتر موجود در کشور را نام ببریم به جرئت می‌توان گفت که بستر شکل‌گیری حداقل 15 مورد از آنها در جهاد دانشگاهی و به دلیل حمایت‌های این نهاد بوده است.

خدمات آموزشی و مشاوره رایگان به استارت‌آپ‌ها

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه حمایت سازمان متبوع خود از استارت‌آپ‎ها نیز گفت: حمایت‌هایی که ما از کسب و کارهای نوپا انجام می‌دهیم در سه حوزه اصلی انجام می‎شود. یکی از اقداماتی که ما انجام می‌دهیم، حمایت‌های مرتبط با توانمندسازی در قالب مشاوره و آموزش است که از قبل در این نهاد وجود داشته و اکنون هم چنین اقداماتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تأسیس پارک‌های علم و فناوری در جهاد دانشگاهی ادامه داد: در جهاد دانشگاهی و در سه پارک علم و فناوری که ما دارا هستیم حدود ششصد شرکت در عرصه فناوری مستقر هستند که به همه آنها خدمات آموزشی و مشاوره رایگان ارائه می‌دهیم.

حمایت مالی از کسب‌وکارهای نوپا

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی به حمایت‌های مالی از کسب و کارهای نوپا اشاره و یادآور شد: بخش دیگری از حمایت‎های ما از استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا در جهاد دانشگاهی، حمایت مالی است که براساس اعتباراتی که از دستگاه‌ها و مبادی مربوطه می‌گیریم، کمک‌های بلاعوض، وام‌های کوتاه‌مدت بدون بهره و یا وام‌های با کارمزد بسیار کم به کارآفرینان ارائه می‌دهیم و مهم‎تر از همه این اقدامات، اتصال این افراد به سرمایه‌گذاران و کمک به یافتن بازار فروش برای محصولات آنهاست.

بیجندی در پایان اظهار کرد: با این سه اقدام یعنی کمک به فروش محصولات، کمک به پیدا کردن سرمایه‌گذار و توانمندسازی و آموزش و مشاوره در حوزه حقوقی و بازرگانی برای کسب و کارهای نوپا، در جهاد دانشگاهی و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان، مشغول کمک به کسب و کارهای نوپا و استارت‎آپ‎ها هستیم.

انتهای پیام

captcha