پایان کار مسابقات قرآن مالزی و تکریم قهرمان قرآنی در شهریار
کد خبر: 3806495
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

پایان کار مسابقات قرآن مالزی و تکریم قهرمان قرآنی در شهریار

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی که با کسب رتبه چهارم نماینده ایران همراه شده بود به کار خود پایان داد، همچنین «مهدی غلام‌نژاد» دارنده رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن ایران نیز به عنوان یک قهرمان قرآنی تکریم شد.

پایان کار مسابقات قرآن مالزی و تکریم قهرمان قرآنی در شهریار

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ اولین هفته اردیبهشت ماه 98 با پایان یافتن شصت و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور مالزی شروع شد و با برگزاری مراسم تجلیل از «مهدی غلام‌نژاد» به عنوان یک قهرمان قرآنی در شهرستان شهریار پایان یافت. همچنین در این هفته شاهد خبرهای دیگری از جمله نمایشگاه قرآن، مسابقات سراسری قرآن و پیام تبریک مدیران قرآنی به فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم. در ادامه به مهم‌ترین رویدادهای قرآنی هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، اشاره‌ای گذرا شده است.
پایان مسابقات مالزی
در اولین روز هفته جاری، سرانجام و پس از حدود یک هفته برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در کشور مالزی، این رقابت ها پایان یافت و نفرات برتر نیز معرفی شدند. نفرات برتر اعلام شده در مسابقات قرآن مالزی در دو رشته قرائت و حفظ در بخش‌های آقایان و بانوان با حضور مسئولان عالی رتبه مالایی تجلیل شدند. در این مسابقات نمایندگان کشور میزبان در رشته تلاوت بانوان و آقایان موفق به کسب رتبه اول شدند. همچنین در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز نمایندگان سوئد و نیجریه در دو بخش آقایان و بانوان رتبه اول را کسب کردند.
رتبه چهارم نماینده ایران در قدیمی‌ترین مسابقات قرآن دنیا
هادی موحدامین، نماینده کشورمان در این مسابقات، موفق به کسب رتبه‌ای بهتر از چهارم نشد. وی بامداد روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه وارد کشور شد. کسب رتبه چهارم این مسابقات توسط نماینده ایران باعث شگفت‌زده شدن بسیاری از کارشناسان و اساتید قرآنی کشورمان شد.
اختصاص 10 میلیارد ریال بن‌کارت در نمایشگاه قرآن
با توجه به نزدیک شدن به برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن در این هفته شاهد خبرهای نسبتاً زیادی در مورد فراهم شدن مقدمات و اندیشیده شدن تمهیدات در مورد این نمایشگاه بودیم. از جمله این خبرها باید به اختصاص یافتن 10 میلیارد ریال بن کارت خرید از نمایشگاه اشاره کرد. معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با هدف افزایش مشارکت مردم در نمایشگاه قرآن، اقدام به راه‌اندازی باشگاه همراهان نمایشگاه کرده تا از طریق این باشگاه بن کارت خرید از نمایشگاه قرآن اعطا کند. در این دوره ۱۰ میلیارد ریال برای اعطای بن خرید از نمایشگاه به ۱۶۰۰۰ نفر از اعضای باشگاه در نظر گرفته شده و نحوه تخصیص آن به این صورت است که افراد با انجام هر یک از فعالیت‌های تعریف شده در باشگاه، مقدار مشخصی امتیاز دریافت می‌کنند.
برگزاری مسابقات قرآن جامعه کارگری
مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری روز پنجشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه در محل مرکز آموزش علمی - کاربردی خانه کارگر تهران برگزار ‌شد. این مسابقات در ۲۰ رشته مختلف از جمله صوت و لحن، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء یک، حفظ ۵ جزء اول و ... برگزار می شود. این رقابت‌ها از پنجم تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه در همین مکان برپا می‌شود.
پیام های تبریک مدیران قرآنی به فرمانده جدید سپاه
پس از انتصاب فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدیران دستگاه های قرآنی نیز در کنار سایر مدیران کشورمان به ارسال پیام های تبریک پرداختند. از جمله افرادی که اقدام به این کار کردند می توان به احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن اشاره کرد. در بخشی از پیام ابوالقاسمی آمده است؛ «بی‌شک انتصاب شخصیتی بصیر، جامع‌نگر و انقلابی در این سنگر حساس و مقدس، نمایانگر توانمندی، درایت و هوشمندی جنابعالی در ادامه مسیر اسلاف خود به منظور ایجاد اندیشه‌ای نو و کوششی خستگی‌ناپذیر در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی می‌باشد».
آغاز ثبت نام برای دریافت غرفه در نمایشگاه قرآن
در خبر دیگری که از نمایشگاه قرآن و توسط روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد منتشر شده از آغاز ثبت نام برای دریافت غرفه در نمایشگاه قرآن در بخش های فروش خبر داده شد. بر همین اساس ثبت‌نام برای دریافت غرفه در بخش محصولات فرهنگی بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه قرآن کریم آغاز شده و متقاضیان با مراجعه به سایت نمایشگاه می‌توانند ثبت‌نام کنند. غرفه‌های بخش فروش شامل بخش ناشران، محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب و محصولات دیجیتال است که برخی ضوابط برای حضور متقاضیان در این بخش‌ها نیز در سایت نمایشگاه تشریح شده است.
ادامه ثبت نام مسابقات سراسری قرآن تا 10 اردیبهشت
رئیس بنیاد مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پایان زمان ثبت‌ نام در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا روز ۱۰ اردیبهشت‌ماه، گفت: با توجه به تخصصی بودن این مسابقات، انتظار افزایش چشمگیر مخاطبان را در قیاس با دوره قبل نداریم. حجت الاسلام مقنی، همچنین در مورد زمان‌بندی مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات نیز تصریح کرد: براساس زمان‌بندی مرحله شهرستانی بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
رشد 100 درصدی مخاطبان جشنواره مدهامتان
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد با اشاره به برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان طی روزهای آینده از حضور ۳۱۳ نفر از متسابقان در این مرحله خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری جشنواره در روز معلم ویژه‌برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده شده است. مراحل مقدماتی این جشنواره اواخر سال گذشته برگزار شد و براساس برنامه زمان‌بندی، در اردیبهشت‌ماه نیز مرحله کشوری برگزار خواهد شد.
تکریم قهرمان قرآنی در شهریار
مراسم تجلیل از مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم و حائز رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه در شهریار برگزار ‌شد. در این مراسم که با حضور جمعی از اساتید قرآنی کشورمان برگزار شد، علاوه بر «مهدی غلام نژاد» از اساتید وی و نیز دارندگان جلسه قرآن در شهرستان شهریار نیز تجلیل شدند.
وجود هزاران قهرمان قرآنی بالقوه در شهریار
در بخشی از این مراسم عباس سلیمی، مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه تجلیل از مهدی غلام نژاد به عنوان یک قهرمان قرآنی روز به یادماندنی تاریخ فرهنگی شهرستان شهریار را رقم زده است، گفت: برگزاری این مراسم وظیفه مهدی غلام نژاد و امثال او را برای شناسایی هزاران مهدی دیگر در این شهر سنگین‌تر کرده است.

انتهای پیام

captcha