تداوم واکنش نهادهای حقوق بشری به اعدام 37 نفر در عربستان
کد خبر: 3806523
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

تداوم واکنش نهادهای حقوق بشری به اعدام 37 نفر در عربستان

گروه بین‌الملل ـ اعدام 37 نفر از جمله 32 شهروند شیعی در عربستان همچنان با تداوم موج محکومیت از سوی نهادهای حقوق بشری مواجه است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری منامه پست؛ سه نهاد حقوق بشری بحرین با صدور بیانیه‌ای مشترک، اقدام عربستان در اعدام 37 نفر که اکثریت آن‌ها از شیعیان بودند را محکوم کردند.

در این بیانیه که از سوی سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر، انجمن حقوق بشر بحرین و مرکز «الخلیج» برای دموکراسی و حقوق بشر صادر شده، آمده؛ این افراد پس از محاکمه‌های صوری و غیرعادلانه و اعترافاتی که زیرشکنجه شده بود، اعدام شدند که این مسئله بیانگر بی‌توجهی عربستان به جان معارضان است.

کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز با صدور بیانیه‌ای، اعدام گروهی 37 شهروند در عربستان را محکوم و آن را وحشتناک توصیف کرد.

دیده‌بان حقوق شیعیان نیز ضمن محکوم کردن شدید این جنایت آورده؛ جامعه بین‌المللی و سازمان های حقوق بشری و انسان‌دوستانه چنین جنایتی را محکوم کنند و برای تحقیق درباره جزئیات و ابهامات آن هرچه سریعتر وارد عمل شوند تا از جنایت بیشتر مقامات سعودی علیه شیعیان و دیگر اقلیت ها جلوگیری شود.
 
وزارت کشور عربستان سوم اردیبهشت‌ماه با صدور بیانیه‌ای از اعدام 37 نفر از اتباع سعودی به جرم فعالیت تروریستی خبر داد. در این اطلاعیه آمده؛ «۳۷ شهروند سعودی به اتهام تشکیل هسته‌های تروریستی، اخلال در امنیت عمومی و ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای و ناامنی در کشور و آسیب زدن به صلح و امنیت اجتماعی اعدام شدند».
 
انتهای پیام
 
captcha