ضرورت سرمایه‌گذاری دولت در آموزش و پرورش
کد خبر: 3806557
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

ضرورت سرمایه‌گذاری دولت در آموزش و پرورش

گروه اجتماعی _ امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه بزرگترین سرمایه‌گذاری کشورهای مهمی که امروز در دنیا پیشرفت می‌کنند، در آموزش و پرورش بوده است، گفت: هزینه کردن در وزارت آموزش و پروش سرمایه گذاری برای نیروی انسانی است.

ضرورت سرمایه‌گذاری دولت در آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۶ اردیبهشت، در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند اظهار کرد: در شعار رونق تولید که رهبر معظم انقلاب برای امسال برگزیدند، پیام‌های بسیاری وجود دارد که باید توسط مردم و مسئولان مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به روز کارگر، افزود: در بخش خصوصی کارفرمایان باید توجه داشته باشند چراکه بعضی از کارگران از معوقات خود گلایه دارند که اگر این طور باشد شاهد رونق تولید نخواهیم بود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه رونق تولید توسط کارگران در کشور ایجاد می‌شود، تصریح کرد: دولت باید به قشر زحمتکش کارگر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

عبادی با اشاره به روز معلم، اظهار کرد: از جهت اهمیت و کار زیربنایی در دولت هیچ وزارتخانه‌ای به اهمیت وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد چراکه آموزش و پرورش کودکان را از خانواده‌ها تحویل می‌گیرد و بعد از 12 سال به جامعه تحویل می‌دهد که اگر درست با این کودکان کار شود، انسان‌هایی دانشمند، عالم، متقی و سالم خواهند بود در غیر این صورت باسوادهایی اختلاس‌گر بار می‌آیند.

وی با بیان اینکه کشورهای مهمی که امروز در دنیا پیشرفت می‌کنند، بزرگترین سرمایه گذاری آن‌ها در آموزش و پرورش بوده است، افزود: در کمیسیون آموزش و تحقیقات طی سال‌های گذشته علاوه بر بودجه‌ای که دولت تعیین کرده هر سال مبلغی را اضافه کرده‌ایم و اجازه نداده‌ایم کاهش یابد اما اگر درست از نظر اعتباری این وزارتخانه دیده نشود در مجلس نیز نمی‌توان کاری کرد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: نیروی انسانی، گنجی است که قابل مقایسه با هیچ یک از ذخایر خدادادی نیست؛ بنابراین هزینه کردن در وزارت آموزش و پروش سرمایه گذاری برای نیروی انسانی است.

عبادی اظهار کرد: دولت باید توجه ویژه‌ای به بخش حمل و نقل و ریلی خراسان جنوبی داشته باشد چراکه این مطالبه به حق مردم است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: اگر ترامپ عزم خود را جزم کرده تا عزت ایران را از بین ببرد موفق نخواهد شد و حتی اگر بدترین شرایط را فراهم کنند از یک میلیون کمتر نفت صادر نخواهیم کرد.

عبادی با بیان اینکه یکی از صحنه‌های سیل اخیر ایجاد وحدت و برادری در کشور بود، خاطرنشان کرد: سپاهی، ارتشی، بسیجی و جهادیان و برخی مسئولان در کمک به سیل زدگان اخیر اقدامات خوبی انجام دادند.

 

انتهای پیام

captcha