راه رسیدن به تعالی «فهم» و «حرکت» است
کد خبر: 3806561
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

راه رسیدن به تعالی «فهم» و «حرکت» است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه موقت قزوین گفت: همزمانی روز معلم و روز جهانی کارگر یک پیام مفهومی دارد و آن اینکه تعالی با دو بال «فهم» و «حرکت» محقق می‌شود؛ استاد مطهری مظهر علم و فهم است و کارگران نیز مظهر تلاش و حرکت هستند.

راه رسیدن به تعالی «فهم» و «حرکت» است

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قابل در خطبه‌های نماز جمعه قزوین ضمن اشاره به سالروز شکست آمریکا در طبس اظهار کرد: ما اگر در طول تاریخ انقلاب اسلامی هیچ نداشتیم به جز همین موضوع طبس، جهانیان باید به حقانیت انقلاب اسلامی ایمان می‌آوردند.
وی افزود: ملت مسلمان ایران باید با به یاد داشتن معجزه‌ای که در طبس اتفاق افتاد دل‌هایشان را قوی کنند و بدانند خداوند پشتیبان نظام جمهوری اسلامی خواهد بود زیرا در آن اتفاق هیچکس حتی نیروهای مسلح هم از موضوع توطئه آمریکا اطلاع نداشت اما دست خداوند از انقلاب اسلامی دفاع کرد.
قابل در ادامه یادآور شد: وزیر امور خارجه آمریکا گفته است ما نمی‌گذاریم ایران نفت صادر کند مگر به شرط‌هایی که در میز مذاکره معین می‌شود، اینجا باید به سران استکبار بگوییم که در سال‌های ابتدایی انقلاب، در بحبوحه جنگ تحمیلی و تحرکات گروهک‌ها در داخل، کشورمان را حفظ کردیم حالا که قدرت منطقه هستیم و پشت دروازه‌های اسرائیل رسیده‌ایم، شاگرد مکتب حسینی هستیم و هیچ‌گاه تن به مذاکره با ذلت نخواهیم داد.
وی با اشاره به مشکلات سیل‌زدگان بیان کرد: کم‌کم سیل‌زدگان به خانه‌های خود باز می‌گردند، خانه‌هایی که ممکن است به لحاظ ایمنی مشکل داشته باشند و امکانات‌شان نیز به حداقل رسیده است، بنابراین مردم که همواره در مشکلات پشت یکدیگر هستند باید همچنان یاری‌گر سیل‌زدگان باشند تا زندگی‌شان سامان پیدا کند.
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: در چند روز گذشته خبر اعدام ۳۷ نفر در عربستان سعودی در رسانه‌ها منتشر شد، از این ۳۷ نفر ۳۲ تن شیعه و بعضاً از طلاب و علما بودند، در این شرایط حقوق بشر آمریکایی سکوت کرد و هیچ اطلاعیه‌ای صادر نشد زیرا آمریکایی‌ها بنده پول هستند و با سعودی‌ها معامله دارند.
حجت‌الاسلام قابل در پایان با اشاره به تقارن روز معلم و روز جهانی کارگر بیان کرد: این همزمانی یک پیام مفهومی دارد، اینکه تعالی با دو بال «فهم» و «حرکت» محقق می‌شود؛ استاد مطهری مظهر علم و فهم است و کارگران نیز مظهر تلاش و حرکت هستند.

انتهای پیام

captcha