تشریح شیوه‌های چهارگانه یاری مؤمنان
کد خبر: 3806578
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲

تشریح شیوه‌های چهارگانه یاری مؤمنان

گروه سیاست و اقتصاد – امام جمعه محلات با تشریح شیوه‌های یاری مومنین از سوی خداوند متعال افزود: عده‌ای به شرایط بی‌توجه هستند و با وجود آشکار شدن کید و مکر دشمنان هنوز حرف از مذاکره با آمریکا می‌زنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در خطبه‌های امروز نماز جمعه محلات که در مسجد القائم(عج) شهرستان محلات برگزار شد، ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری با اشاره به واقعه شکست نیرو‌های آمریکایی در طبس اظهار کرد: آمریکایی‌ها در صحرای طبس با وجود برنامه‌های از پیش تعیین شده توسط طوفان شن زمین‌گیر شدند و این واقعه نشان می‌دهد اگر ملتی در راه خدا قدم بردارد قطعا خداوند آن‌ها را با امداد‌های غیبی خودش یاری می‌کند. در تمام جنگ‌ها به ویژه جنگ اقتصادی باید به یک مولفه توجه کنیم و آن نصرت‌های الهی است، خداوند به ما وعده کمک و یاری داده و او خلف وعده نمی‌کند. قطعا خداوند قدرت پیروزی دارد و قدرت به پول و ثروت و قدرت‌های ظاهری نیست او می‌تواند گروه کوچکی را بر گروهی قدرتمند پیروز کند.
وی با تشریح شیوه‌های یاری مومنین از سوی خداوند متعال افزود: اولین شیوه ایجاد ترس در دل دشمن است، خداوند در چهار قسمت از قرآن به این شیوه اشاره کردند. شیوه دوم ایجاد آرامش در دل مومنان است، خداوند فرشتگان را نیز به یاری مومنان می‌فرستد و این شیوه سوم است. او در قرآن می‌فرماید ما لشکری فرستادیم که شما آن‌ها را نمی‌دیدید؛ در جنگ بدر خداوند 3 هزار فرشته را به کمک مسلمانان فرستاد، شیوه چهارم خداوند عوامل طبیعی است که در واقعه طبس جلوه‌گر شد ومنظور از عوامل طبیعی بیشتر طوفان است.
حجت‌الاسلام ربانی با بیان اینکه امداد‌های غیبی مشروط به شرایطی است، تصریح کرد: خداوند به شرطی به شما کمک می‌کند که یاور دین او باشید، استغاثه به درگاه خدا، صبر، استقامت، ثبات قدم و تقوا از دیگر شرایط کمک و یاری خداوند است. ما امروز در جنگ تمام‌عیار با دشمنان اسلام و انقلاب هستیم؛ اگر می‌خواهیم مورد یاری خداوند قرار بگیریم بایستی این شرط‌ها را رعایت کنیم اما عده‌ای به این شرایط بی‌توجه هستند و با وجود آشکار شدن کید و مکر دشمنان هنوز حرف از مذاکره با آمریکا می‌زنند لذا حماقت این افراد پایان‌‌ناپذیر است. در مذاکره با دشمن باید از روی خون شهدا بگذریم و اسلام را زیر پا بگذاریم، این جهالت‌ها در حالی است که خداوند راهکار را به ما داده است.
وی با انتقاد از رسانه‌هایی که با بودجه دولتی مسئولین را تشویق به مذاکره با دشمن می‌کنند، ادامه داد: افرادی که این همه بد‌قولی‌های دشمن را دیده‌اند و هنوز از مذاکره حرف می‌زنند بی‌خبر نیستند، بلکه خائن به نظام و رهبری هستند. نباید فقط منتظر یاری و امداد خدا بود و دست روی دست گذاشت؛ خداوند در قرآن می‌فرمایند: «وَ أَعِدُّوا لَهُم مَّا استَطعْتُم مِّن قُوَّةٍ»، برای مقابله با دشمن آماده شوید.
امام جمعه محلات در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری با اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله مقدسی(ره) بیان کرد: امام جمعه فقید محلات همواره اسوه مردم محلات بوده‌اند و شاخصه‌های اخلاقی و صفات بارز ایشان باید برای همگان بیش از پیش تشریح شود. ایشان نقش مهمی در ارتقای آگاهی مردم در مسائل دینی داشتند. بارز‌ترین ویژگی شخصیتی ایشان زهد و عدم وابستگی به زرق و برق دنیا بود و این مهم باعث شد تا ایشان همه اموال خود را وقف کنند و به بزرگ‌ترین واقف محلات تبدیل شوند.
وی با اشاره به دهه تکریم مساجد افزود: خداوند فرموده‌اند مساجد خانه‌های من در زمین هستند و اگر کسی به عنوان مهمان در خانه من با وضو وارد شود من به عنوان میزبان او را اکرام می‌کنم. در این ایام ما نه تنها باید غبار‌روبی ظاهری از مساجد را انجام دهیم بلکه باید غبار غربت را نیز از این اماکن مقدس بزداییم، رفع غبار غربت و حضور در مساجد از غبار ظاهری آن اهمیت بیشتری دارد.
حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران تأکید کرد: باید فرهنگ کار و تلاش را ترویج کنیم، چند سالی است که روحیه پول‌های بادآورده در حال ترویج است ترویج این کار غلط موجب مشکلات عدیده‌ای همچون ورشکستگی است. مسئولان کشور باید قدر جامعه کارگری را بدانند چراکه کارگران جزء گروه‌های وفادار به نظام جمهوری اسلامی در همه برهه‌ها بوده و هستند، کارگران در رونق تولید نیز تأثیر‌گذار هستند و باید توجه ویژه‌ای به آنان داشته باشیم.
وی ادامه داد: سال گذشته آمریکا از برجام خارج شد و بنا گذاشت تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند، وقتی این نقشه آنان عملی نشد به 8 کشور معافیت دادند و اکنون اعلام کردند که با لغو این معافیت‌ها می‌خواهند صادرات نفت را به صفر برسانند. طرح جدید آنان به دلایلی شکست خواهد خورد؛ اول اینکه زیرساخت‌های آنان بر پایه نفت ایران پایه‌گذاری شده است و دوم قیمت نفت بعد از این محدودیت بالا خواهد رفت که بازهم به ضرر آنان است. خوشبختانه وابستگی ما به نفت در سال‌های گذشته بسیار کاهش داشته است، همچنین تنگه هرمز که محل عبور 90 درصد کشتی‌های نفتی عربی است در دست ما است و اگر بسته شود هزینه‌های آمریکا چندین برابر بیشتر خواهد شد.
حجت‌الاسلام ربانی در محکومیت اقدام وحشیانه عربستان در اعدام چند تن از مسلمانان به ویژه شیعیان به بهانه تروریست‌بودن گفت: سکوت جامعه اسلامی به هیچ‌‌وجه قابل قبول نیست، باید مسلمانان و جامعه جهانی در برابر این اقدام فریاد بزنند آمریکایی‌ها نیز که مدعی حقوق بشر هستند به دلیل منافعشان در سکوت هستند.
انتهای پیام

captcha