پیشتیبان و سرباز ولی فقیه خواهیم ماند/ عزت و سربلندی ایران با ادامه راه شهدا
کد خبر: 3806701
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
معاون اجرایی سپاه محمد رسول‌الله(ص):

پیشتیبان و سرباز ولی فقیه خواهیم ماند/ عزت و سربلندی ایران با ادامه راه شهدا

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون اجرایی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: راه و اهداف شهدا در وصایا و سفارشات این عزیزان مشخص است؛ همه ما راه شهدا را که در یک کلمه راه عزت و سربلندی مردم ایران است، ادامه خواهیم داد و همواره پیشتیبان و سرباز ولی فقیه خواهیم ماند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ یادواره سرداران و ۷۰۰ شهید محله خزانه بخارایی(منطقه ۱۶) چهارم اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۶:۳۰ در مهدیه شهدای گمنام این محله واقع در فلکه سوم عباسی، بوستان شهدای گمنام با حضور رضا جلالی، مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران، سرگرد اکبری، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهیدرجایی، زبده شیرکوهی، شهردار منطقه 16، اعضای بسیج حوزه خواهر و برادر محله خزانه بخارایی، اعضای شورایاری و سرای محله خزانه بخارایی، خانواده‌های معظم شهدا جانبازان و ایثارگران و تنی چند از رزمندگان دوران دفاع مقدس، برگزار ‌شد.
تلاوت قرآن، سخنرانی زبده شیرکوهی؛ شهردار منطقه 16، روایت‌گری و بیان خاطرات از شهدای محله خزانه بخارایی از سوی سرهنگ پاسدار اصحاب  کریمی؛ معاون اجرایی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، مدیحه‌سرایی میثم سرلک و گلباران مزار دو شهید گمنام بوستان شهدای گمنام از جمله برنامه این مراسم بود.
زبده شیرکوهی، شهردار منطقه 16 در این مراسم ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری یادواه شهدای محله خزانه بخارایی با بیان عظمت مقاومت و پایداری شهدا در مقابل هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی، گفت: هر فرد می‌تواند با الگو گرفتن از سیره شهدا، راه این عزیزان را ادامه داده و در هر زمان و مکان و در هر پست و مقام، خدمت شایسته به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد تا بتوان به آرمان‌های انقلاب اسلامی نزدیک شد.
وی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم محله خزانه بخارایی، تقدیم اولین شهید جمهوری اسلامی  «شهید محرم ترک» در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) را مایه افتخار منطقه 16 و محله خزانه و این امر را بیانگر استمرار راه شهدای دفاع مقدس دانست.
شهردار منطقه 16 مشارکت شهروندان محله خزانه بخارایی درزنده نگه‌داشتن یاد و راه شهدا، قدرشناسی مردم از حافظان امنیت کشور و تقدیم بیش از 700 شهید والامقام این محله را بیانگر بصیرت بالا و وفاداری شهروندان این محله به رهبری و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست.
زبده اظهار کرد: خون شهدا مسئولیت سنگینی بر دوش همه، به‌ویژه مسئولان و همکاران اینجانب در شهرداری قرار داده و همگی می‌بایست با خدمت صادقانه به مردم و با تلاش برای ارتقای سطح فرهنگ و زندگی مردم قدمی هر چند کوچک در پاسداری و حراست از خون شهدا برداریم.
در ادامه این یادواره پخش کلیپ لحظه خبر پیدا شدن پیکر شهید مفقودالاثر از سوی پرسنل نیروی هوایی به مادر شهید چشم به‌ راه، مرواریدهای ناب را بر گونه‌های ترک خورده از هجر یاران، جاری کرد و حال و هوای مجلس یادواره شهدا دگرگون شد.
اصحاب کریمی، معاون اجرایی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس و جانباز مقابله با گروهک تروریستی در دهه هفتاد است؛ لحظات ناگفته‌ای از رشادت‌ها، صبوری‌‌ها و استقامت بزرگ‌مردان کوچک و جوانان برومند محله خزانه در مقابله با دشمنان را به تصویر اذهان حاضران کشید.
وی با اشاره به اوج بندگی و دلدادگی سربازان جان برکف و دلیرمردان و شیرزنان حماسه‌ساز روزهای مردآزمای دفاع مقدس، گفت: رزمندگان شجاع اسلام با دل بریدن از تعلقات دنیایی و کنار گذاشتن تمام علایق و عواطف نسبت به پدر و مادر، همسر و فرزند، خواهر و برادر، جان خود را در دفاع از رهبری و ولایت فقیه در طبق اخلاص گذاشتند. حدود 30 سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد و امثال شهید محرم ترک و شهید یدالله قاسم‌زاده‌ها نشان دادند که این مردم با تغییر نسل‌ها، هنوز هم پای یاری رهبری و ولایت فقیه ایستاده‌اند.
معاون اجرایی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ اظهار کرد: راه و اهداف شهدا در وصایا و سفارشات این عزیزان مشخص است؛ همه ما راه شهدا را که در یک کلمه راه عزت و سربلندی مردم ایران است، ادامه خواهیم داد و همواره پیشتیبان و سرباز ولی فقیه خواهیم ماند تا به این کشور آسیبی نرسد.
مجید وفامهر
انتهای پیام
captcha