رونق تولید مستلزم تحقیق و پژوهش است
کد خبر: 3806718
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

رونق تولید مستلزم تحقیق و پژوهش است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده سابق مردم مبارکه در مجلس گفت: برای رونق تولید باید به امر تحقیق و پژوهش‌ نیز توجه داشت که متأسفانه این موضوع در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

رونق تولید مستلزم تحقیق و پژوهش است

علی ایرانپور، نماینده سابق مردم مبارکه در مجلس در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره رونق تولید داخلی، اظهار کرد: موضوع تولید باعث اشتغال‌زایی و از سوی دیگر باعث قطع وابستگی کشور به خارج، و تولید محصولات و لوازم مورد نیاز در داخل کشور می‌شود و در عین حال به افزایش چرخه اقتصاد و تولید اقتصادی کمک می‌کند.
وی افزود: تولید، اشتغال ایجاد می‌کند، به خودکفایی و عدم وابستگی به واردات می‌انجامد و در عین حال اقتصاد کشور را به دلیل منابع مالی که ایجاد می‌کند پویاتر از قبل می‌‌سازد.
وی ادامه داد: کشور ما به دلیل دارا بودن منابع خدادادی مثل مواد معدنی، نفت، تولید محصولات کشاورزی و نیروی کار ماهر و متخصص ظرفیت‌های خوبی برای پیشرفت و رونق در عرصه تولید دارد. مقام معظم رهبری نیز در سال‌های اخیر بر این موضوع تاکید دارند. 
نماینده سابق مردم مبارکه در مجلس ادامه داد: برای افزایش رونق تولید، راهکارهای مختلفی را می‌توان نام برد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اتکا و حمایت از تولیدکنندگان داخلی است، یعنی ما ظرفیت‌های خوبی به عنوان صنایع و تولیدکنندگان داخلی در کشور داریم که شامل کارگاه‌ها، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و صنایع بزرگ می‌شود. قطعاً حمایت از این مجموعه‌ها چه در قالب ارائه تسهیلات بانکی با درصد سود پایین و چه در قالب کم‌کردن بروکراسی اداری در رابطه با اعطای مجوزها برای استقرار و تأسیس صنایع و همچنین در رابطه با جلوگیری از واردات محصولاتی که در داخل کشور تولیدات مشابه دارند، می‌توانند به رونق تولید کمک کنند، پس زمانی که در داخل کشور محصولی تولید می‌شود، دلیلی ندارد که عین آن محصول را وارد کرده و به اقتصاد دیگر کشورها کمک کنیم.
ایرانپور بیان کرد: برای رونق تولید باید به امر تحقیق و پژوهش‌ نیز توجه داشت که متأسفانه این موضوع در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است. یعنی اگر ما به دنبال رونق تولید هستیم، باید تحقیقات و پژوهش را در بخش تولید و در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم، مثلاً در حوزه کشاورزی با توجه به اقلیم کشور باید محصولاتی تولید کنیم که با کم‌ترین میزان مصرف آب، بیشترین بهره‎بری و بازدهی را به همراه داشته و با اقلیم‌‌های مختلف کشور سازگار باشد.
وی تصریح کرد: نقاط منفی و موانع بر سر راه تولید را باید از بین برد، یعنی جاهایی که احتمال می‌دهیم در این نقاط فشارها بیشتر باشد، باید به نوعی نقاط ضعف را مرتفع کنیم، مثلاً مکانیزه کردن بخش کشاورزی و یا تولید محصولات با کیفیت خانگی با کیفیت می‌تواند اشتغال پایدار را ایجاد کند و هم منابع مالی را گسترش داد و همچنین وابستگی خود را به خارج از کشور کمتر کنیم.
انتهای پیام

captcha