فراخوان متخصصان سودان برای تجمع در مقابل سفارت مصر
کد خبر: 3806733
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

فراخوان متخصصان سودان برای تجمع در مقابل سفارت مصر

گروه بین‌الملل ـ انجمن متخصصان سودان با صدور بیانیه‌ای، تجمع در برابر کنسولگری و سفارت مصر در خارطوم برای محکومیت دخالت این کشور در امور داخلی سودان را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛ در بیانیه انجمن متخصصان سودان آمده؛ معترضین سودانی ساعت 3 عصر امروز 7 اردیبهشت‌ماه به وقت محلی از شهر «أم درمان» در نزدیکی خارطوم حرکت می‌کنند و راهی پایتخت می‌شوند.
 
در این بیانیه آمده؛ به منظور دستیابی به پیروزی در تحقق کامل مطالبات مبنی بر تبدیل شورای نظامی به حکومت مدنی، کمیته‌های مختلف شهر «ام درمان»(در نزدیکی پایتخت) و تمامی روستا و مناطق آن عصر امروز راهی پایتخت می‌شوند و در مقابله مقر فرماندهی کل ارتش تجمع خواهند کرد.

انجمن متخصصان سودان اعلام کرد: کاروان مرکزی تظاهرکنندگان «ام درمان» در مسیر خود به خارطوم، توقفی کوتاه در مقابل کنسولگری مصر واقع در خیابان «دانشگاه»  خارطوم خواهند داشت و با سردادن شعارهایی دخالت مصر در سودان را محکوم می‌کنند.
 
در این بیانیه آمده؛ تظاهرکنندگان سپس وارد خیابان «الجمهوریه»(جمهوری) خارطوم شده و بار دیگر با توقف در مقابل سفارت مصر، علیه دخالت این کشور شعار سرخواهند داد و از آنجا عازم مقر فرماندهی کل ارتش می‌شوند.

یادآوری می‌شود؛ مردم سودان از 28 آذر سال گذشته در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت و افزایش لجام گسیخته قیمت کالاها دست به تجمع اعتراض‌آمیز زده و خواستار سرنگونی نظام حاکم شدند که سرانجام ارتش سودان، عمر البشیر را ۲۲ فروردین‌ماه پس از چند هفته تظاهرات در این کشور و در نهایت در پی تجمع یک هفته‌ای مردم مقابل مقر وزارت دفاع عزل کرد.

انتهای پیام
captcha