جامعه‌ برای قشر کارگر ارزش مضاعف قائل شود
کد خبر: 3806739
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

جامعه‌ برای قشر کارگر ارزش مضاعف قائل شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین با اشاره به اینکه در اسلام کار یدی و با دست از ارزشمندترین کارها محسوب می‌شود، گفت: اینکه امام راحل فرمودند من دست کارگر را می‌بوسم نشان از جایگاه والای کار و تلاش در انقلاب اسلامی دارد؛ لذا ما جامعه‌ای را می‌خواهیم که به کارگر ارزش مضاعف قائل شود.

لزوم رواج بیشتر فرهنگ کار شریف و پاک در سال «رونق تولید»حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی‌جو، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اینکه سال ۹۸ براساس تدابیر و سیاست‌های مقام معظم رهبری به نام سال «رونق تولید» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: تولید همواره در دین اسلام بسیار ارزشمند است به گونه‌ای که در احادیث مختلف بر لزوم توجه به آن تأکید شده است.
وی افزود: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) می‌توان اهمیت سه جنبه علمی، نظامی و اقتصادی در اسلام را ملاحظه کرد؛ در این حدیث چنین آمده است: صدای سه چیز است که تمام حجاب‌های مادی را درنوردیده و به عرش نزد خداوند متعال می‌رود؛ آن‌ها دارای جایگاهی والا در نزد حضرت حق هستند که گروه نخست صدای گردش قلم دانشمندان و علماء به هنگام نوشتن است که مرزهای فکری و عقیدتی را ترسیم می‌کنند ازاین‌رو فضیلت آن‌ها بسیار زیاد است.
حجت‌الاسلام مهدی‌جو با بیان اینکه گروه دوم مطرح شده در حدیث پیامبر خاتم (ص) صدای قدم‌های مجاهدین در راه حق و میدان جهاد است، گفت: صدای چرخ نخ‌ریسی بانوان پاک‌دامن سومین گروه در این حدیث معرفی شده‌اند که این تأکید نشان از اهمیت جایگاه تولید و اقتصاد پاک در نزد دین اسلام است.
وی با اشاره به اینکه در اسلام کار یدی و با دست از ارزشمندترین کارها محسوب می‌شود، بیان کرد: اینکه امام راحل فرمودند من دست کارگر را می‌بوسم نشان از جایگاه والای کار و تلاش در انقلاب اسلامی دارد؛ لذا ما جامعه‌ای را می‌خواهیم که به کارگر ارزش مضاعف قائل شود.
این مسئول یادآور شد: در زمان دفاع مقدس همه به این باور رسیده بودند که جنگ است از این رو همه پای میدان بودند، امروز هم ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و اگر به این باور برسیم بی‌شک رفتار ما نیز به این سمت رهنمون می‌شود.
وی با اشاره به نقش از خود گذشتگی و ایثار اموال در گسترش رونق تولید خاطرنشان کرد: برای اینکه کالای ایرانی بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند گاه نیاز به ایثار من و شما دارد تا بتواند در جرگه رونق قرار بگیرد از این رو رویکرد و فرهنگ ما باید خرید کالای ایرانی هر چند گاهی ضعیف باشد تا آن‌ها بتوانند با حمایتی که از سوی مردم می‌بینند ضعف‌های خود را رفع و به تولیدی با اقتدار دست یابند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین یادآور شد: فرهنگ‌سازی مادر موتور متحرک هر چیزی است لذا فرهنگ‌سازی بهره از فرهنگ اقتصادی و تولید داخلی و ایجاد موج مثبت در این زمینه امری ضروری است.
وی یادآور شد: اصحاب رسانه که مجهز به سلاح هنر هستند و هدایت‌کننده افکار، سلایق، دغدغه‌ها و آرزوها به سمت موردنظر هستند در این زمینه نقش بسیاری بر عهده دارند، لذا باید تلاش کنند خودباوری و خوداتکایی را براساس عزم و غیرت و‌ همیّت ایرانی اسلامی در جامعه رواج دهند.
این مسئول تأکید کرد: توجه به غیرت ملی و ایرانی، تقویت خودباوری و عزم راسخ و ازخودگذشتگی و ایثار در اموال با حمایت از تولید داخلی از مهم‌ترین رفتارهای ما در حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید باشد.
حجت‌الاسلام مهدی‌جو در پایان با تأکید بر اینکه همه ما باید به هر شکلی که می‌توانیم در این وادی وارد شویم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری که مزین به نام «رونق تولید» است، فرهنگ کار سالم، شریف و پاک رواج بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

captcha