نداشتن مرکز پاسخگویی عملیاتی؛ کمبود اساسی هلال احمر فارس
کد خبر: 3806741
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

نداشتن مرکز پاسخگویی عملیاتی؛ کمبود اساسی هلال احمر فارس

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس، نداشتن یك مرکز پاسخگویی عملیاتی كه چند انبار داشته باشد، در کنارش هلیکوپتر بتواند بنشیند و بارگیری کند و به جاهای صعب العبور ببرد و همچنین نداشتن اردوگاه فرهنگی، امدادی و آموزشی را از جمله كمبودهای این جمعیت در استان اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس امروز، 7 اردیبهشت‌ماه در دیدار با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه این استان کمبودهایی در بحث كمك‌های امدادی دارد كه آن را پیگیری می‌كنیم، گفت: اگر بتوانیم دو یا سه کار اساسی در استان فارس انجام دهیم واقعاً هلال احمر استان فارس و در مجموع خود استان برای پاسخگویی به حوادث دگرگون می‌شود.
وی افزود: استان فارس یک استان برخوردار و خیلی مطرح است، به‌عنوان مثال در استان خوزستان که بحث آب گرفتگی‌ها پیش آمد کلاً در استان خوزستان چهار بخش مشکل داشت، که از این ۴ بخش دو بخش را به استان فارس دادند و یک بخش را به استان تهران دادند و یک بخش دیگر را به استان البرز و کرمان به اتفاق هم دادند و این توانمندی استان فارس را نشان می‌دهد.
درویشی ادامه داد: ما اعلام آمادگی کردیم و به‌خوبی پاسخگو بودیم كه موجب تقدیر فرماندار شوشتر از نیروهای ما شد زیرا نیروهای ما کار را که دست گرفته بودند همه راضی بودند ولی متاسفانه استان فارس با این جایگاه، اكنون یک مرکز پاسخگویی عملیات ندارد یعنی مرکزی که چند انبار داشته باشد، در کنارش هلیکوپتر بتواند بنشیند و بارگیری کند و به جاهای صعب‌العبور ببرد، ندارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس اظهار كرد: در حال حاضر هلیکوپتر استان فارس در فرودگاه است و خلبانش در هلال احمر مستقر است و این جور در نمی‌آید و سرعت عمل اصلا بالا نیست، باید مرکزی باشد که همه این‌ها در کنار هم باشند و سگ‌های تجسس نیز همانجا باشند و مرکز ارتباطات رادیویی همان جا باشد، انبارها و اینها همه کنار هم باشند و این یک مشکلی است که من با استاندار و معاون عمرانی صحبت کردم، دنبال زمین هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم، که این کار خیلی مهمی برای استان است.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از نیازها، اردوگاه فرهنگی، امدادی و آموزشی است که باز در استان فارس وجود ندارد، گفت: اگر ما بخواهیم ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از اعضای داوطلب را به جایی ببریم و آموزش بدهیم و حالت تفریحی هم داشته باشد باید از اردوگاه اصفهان یا کرمان استفاده کنیم، در صورتی که استان فارس استانی است که باید از استان یاسوج، بوشهر یا هرمزگان بیایند و از اینجا استفاده کنند ولی متاسفانه ما خودمان هم سراغ دیگران می‌رویم.
درویشی اضافه كرد: این یک کمبود اساسی برای هلال احمر است چون افراد داوطلب خیلی زیادی با هلال احمر سر و کار دارند، مخصوصاً جوانان می‌توانند در این اردوها کارهای فرهنگی انجام دهند ولی متأسفانه به دلیل عدم جای کافی ما شاید بتوانیم ۵۰ نفر را به جایی ببریم و آموزش بدهیم ولی نمی‌توانیم تعداد زیادی را آموزش دهیم.
وی با اشاره به اینکه برای طرح نوروزی باید یك هزار نفر را آموزش می‌دادیم و بازآموزی می‌گذاشتیم، گفت: مجبور شدیم اینها را در ۵ شهرستان پخش کنیم و نمی‌توانیم یک جا چنین کاری انجام دهیم، این‌ها از کمبودهای اساسی است به اضافه ساختمان مرکزی هلال احمر در خیابان زند، که آن هم مغفول واقع شده است. ما این برنامه‌ها را برای بلندمدت پیش‌بینی کردیم که اگر اینها صورت بگیرد کمک خیلی بزرگی به استان فارس شده است.
انتهای پیام

captcha