شیعه و سنی جنایت آل‌سعود را نمی‌پذیرند
کد خبر: 3806782
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

شیعه و سنی جنایت آل‌سعود را نمی‌پذیرند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان به کشتار مردم مظلوم عربستان از سوی آل‌سعود اشاره کرد و گفت: دنیا به‌ویژه مردم اهل سنت و تشیع جنایت آل‌سعود را نمی‌پذیرند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 7 اردیبهشت‌ماه در دیدار با علمای اهل تسنن شهرستان‌های رضوانشهر، تالش و آستارا، با تأکید بر برگزاری نشست‌های مشترک بین علمای اهل سنت و شیعه استان، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مشترک بین علمای شیعه و سنی به معنای شیعه شدن اهل تسنن و سنی شدن اهل تشیع نیست.

وی به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر در کنار هم زندگی کردن اهل تسنن و تشیع اشاره کرد و افزود: زندگی در کنار همدیگر بسیاری از کدورت‌ها را از بین می‌برد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اهل سنت و شیعه منطقه تالش از هزار سال گذشته در کنار همدیگر زندگی می‌کنند، متذکر شد: هدف مشترک این است که می‌خواهیم دین و اسلام ناب را تبلیغ کرده و در مقابل دشمنان مشترک بایستیم.

آیت‌الله فلاحتی به کشتار مردم مظلوم عربستان توسط آل‌سعود اشاره کرد و گفت: دنیا به ویژه مردم اهل سنت و شیعه جنایت آل‌سعود را نمی‌پذیرند. بیشترین افراد کشته شده توسط داعش در سوریه و عراق نیز از اهل سنت بودند.

وی نشست مشترک علمای اهل سنت و شیعه را مقابل کسانی دانست که اسلام را نشانه رفته‌اند و خاطرنشان کرد: همه ما گیلانی هستیم و این هم‌استانی بودن اقتضا می‌کند اجازه ندهیم بیگانگان برای ما برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه برخی از مسئولان در بعضی از بخش‌ها قصور و کم‌کاری‌هایی دارند، اظهار کرد: بعضی‌ها از ما می‌خواهند نسبت به کاستی‌های مسئولان بتازیم، اما باید متوجه باشیم کسی که در عرصه اجتماعی و سیاسی فعالیت دارد و آن را درک می‌کند، نحوه انتقاد کردن را باید بداند و با ناسزاگویی نمی‌توان جامعه را اراده کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه علمای اهل سنت و شیعه آماج حملات دشمن قرار دارند، بیان کرد: روحانیون شیعه و سنی از بهترین افراد در جامعه هستند و از اینکه برای رضای خدا آماج حمله قرار بگیرند، هراسی ندارند.

وی به درک مشکلات مردم توسط علمای اهل سنت و شیعه اشاره کرد و افزود: علمان دینی باید در بین مردم باشند و در کنار آنها زندگی کنند. در واقع روابط اجتماعی و اخلاقی با مردم حائز اهمیت است و علمای دینی باید با روی گشاده با مردم برخورد داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تفاوت روش، تعامل و ارتباط با جوانان در دنیای امروز با گذشته اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه جوانان به طرف غرب و شرق گرایش داشته باشند، باید آنها را با روابط اخلاقی خود در مسیر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه علمای اهل سنت برای رضای خدا، رسول اکرم(ص) و حمایت از انقلاب و ارزش‌ها در مقابل دشمنان ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: بنای ما این است که هر کسی در فضای اخلاقی به آیین خود عمل کند و در کنار همدیگر باشیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توجه وبژه مقام معظم رهبری نسبت به جوانان در این بیانیه،‌ عنوان کرد: جوانان را مقابل هجمه دشمنان به ویژه در فضای مجازی باید بیمه کنیم.

انتهای پیام

captcha