حضور سبک‌های مختلف موسیقی آوازی در جشنواره آوا‌های رضوی
کد خبر: 3806934
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
محمد حسین اسماعیلی بیان کرد:

حضور سبک‌های مختلف موسیقی آوازی در جشنواره آوا‌های رضوی

گروه هنر ــ در چهارمین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی سبک‌های مختلف موسیقی آوازی حضور خواهند داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری و اطلاع‌رسانی جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی؛ محمدحسین اسماعیلی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این خبر گفت: چهارمین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی دارای ویژگی‌هایی نسبت به دوره‌های قبل است که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی قابل تأمل است.
وی افزود: در دوره اول، موسیقی نواحی و موسیقی ردیف دستگاهی بیشتر مورد نظر بود، در دومین دوره با تصمیم شورای سیاستگزاری جشنواره، سایر سبک‌های موسیقی از جمله نوا‌های آیینی پاپ، تلفیقی – ترکیبی، موسیقی کرال (آکاپلا) و بخش ملل نیز به این جشنواره اضافه شد و با این کار جشنواره دوم دارای گسترش بیشتری شد. در سومین دوره جشنواره نیز حوزه‌ی آهنگسازی، تنظیم و تولید ملودی در سبک‌های مختلف موسیقی مورد توجه بود و امسال در چهارمین دوره جشنواره بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری، موسیقی آوازی محور جشنواره خواهد بود.
مسئول نمایندگی بنیاد امام رضا (ع) در استان تهران افزود: بخش آوا‌های رضوی شامل مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی، منظومه خوانی، ثنا و نیایش، مناجات خوانی، منقبت خوانی، چاوشی خوانی، پیشخوانی‌های تعزیه، موسیقی آوازی و... در تمامی حوزه‌های موسیقی ایرانی (مقامی – ردیف دستگاهی) است که هنرمندان سراسر شرکت می‌توانند در این بخش آثار ارزشمند خود را ارسال کنند.
اسماعیلی ادامه داد: بخش نوا‌های رضوی نیز شامل همنوازیِ ساز و آواز در تمامی حوزه‌های موسیقی ایرانی (اقوام- ردیف دستگاهی) است و الزاماً باید با کلام همراه باشد.
وی به بخش‌های دیگرِ این دوره از جشنواره سراسری آوا‌ها و نوا‌های رضوی اشاره و تصریح کرد: از ویژگی‌های این جشنواره این است که ما امسال همچون دوره‌ قبل یک رویکرد بین‌المللی به جشنواره داریم و گرو‌ه‌هایی از کشور‌های مختلف به ایران دعوت خواهیم کرد.
وی افزود: همچنین در بخش مرور آثار تولید شده دستاورد‌های هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی توسط هیئت داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته و از هنرمندان برجسته‌ای که در این زمینه تولیدات هنری فاخری داشته باشند تجلیل خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان و یا ثبت‌نام و شرکت در جشنواره به پایگاه اطلاع رسانی Tehran.shamstoos.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha