خدمتی به شکرانه سلامتی
کد خبر: 3806976
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

خدمتی به شکرانه سلامتی

گروه معارف ــ خادم افتخاری بارگاه امامزادگان باقریه(ع) بیرجند گفت: بعد از بازنشستگی سکته کردم و مدت شش ماه فلج بودم، نیت کردم که اگر خوب شوم کار خیری انجام دهم و همین نیت باعث بلندشدن من از بستر بیماری شد. مدتی در کاظمین و سپس در امامزادگان باقریه مشغول خدمت شدم؛ خدمتی به شکرانه سلامتی.

خدمتی به شکرانه سلامتیامر خدمت و خدمت‌رسانی در اسلام از اهمیت فراوانی برخوردار است، تا جایی که شریف‌ترین عبادت خدمت به مؤمنین شمرده شده است و محبوب‌ترین مردم نزد پروردگار پرمنفعت‌ترین آنان برای برادران مؤمن هستند.
این خدمت‌رسانی نه زمان می‌شناسد و نه مکان، بلکه در تمام موارد خدمت پسندیده است. خدمت در اسلام نه تنها در امور مادی نیست بلکه در امور معنوی و اجتماعی و تربیتی هم خدمت صدق می‌کند، حال خدمت در مکانی مقدس مانند مسجد یا زیارتگاه از ثوابی دوچندان برخوردار است.
گفت‌وگو با مرد میانسال و ساده‌دلی که تمام صفای زندگی‌اش را از مسجد می‌داند، چند ساعتی من را از غوغای زندگی دنیا دور کرد‌.

حاج رمضان گوهری‌فرد، خادم افتخاری بارگاه امامزادگان باقریه(ع) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: حدود ۱۸ ماه است که بعدازظهرها در خدمت این امامزاده هستم.
وی افزود: بعد از بازنشستگی سکته کردم و مدت شش ماه فلج بودم و نیت کردم که اگر خوب شوم کار خیری انجام دهم و همین نیت باعث بلند شدن من از بستر بیماری شد.
این خادم بیان کرد: بعد از اینکه خوب شدم به صورت رایگان در حرم امام حسین(ع) کار می‌کردم، چهار ماه در کاظمین خدمت کردم و یک ماه برای کارگرانی که برای سنگ‌کاری به عتبات مقدسه آمده بودند، آشپزی می‌کردم. پس از این تصمیم گرفتم هر روز در خدمت این امامزاده باشم و خود را وقف این امامزاده و عاشقان بارگاه کنم.
وی با بیان اینکه از کودکی به قرآن و ائمه اطهار(ع) علاقه داشتم، گفت: کودکانم را عادت دادم که صبح‌ها بعد از نماز صبح، قرآن بخوانند و همین امر باعث موفقیت آنان شده است و از آنان راضی هستم.
این خادم بیان کرد: خداوند را شکرگزارم که من را شفا داد و من هرچه از آبرو و عزت دارم از خدا و ائمه اطهار(ع) دارم و اگر بتوانم خوب خدمت کنم پیش ملت سرافراز هستم.
وقتی از او پرسیدم از این کار با وجود سن بالا خسته نمی‌شوی، گفت: این کار خستگی ندارد، کاش بتوانم اندکی در راه اهل بیت(ع) قدم بردارم. وقتی برای اسلام و اهل بیت(ع) کار می‌کنی خستگی برایت معنا ندارد چرا که فکر می‌کنی کوچ‌ترین وظیفه را در برابر دریایی بیکران از معرفت انجام می‌دهی.
این خادم توصیه‌ای نیز به جوانان داشت و یادآور شد: توصیه دارم جوانان و مردم هیچ وقت از قرآن و ائمه اطهار(ع) جدا نشده و در مجالس مذهبی شرکت کنند تا معنویت آنان حفظ شود.
گوهری‌فرد خاطرنشان کرد: امید دارم که تمام جوانان با خدا و قرآن انس داشته و با رعایت حجاب و تمسک به ائمه اطهار(ع)، زندگی دنیایی خود را به زندگی اخروی شیرین پیوند دهند.

در حال خارج شدن از بارگاه بودم که این فکر بارها در ذهنم تداعی می‌شد که چه کم هستند افرادی نظیر او در این دنیا که دست از زیبایی‌هایی این دنیا کشیده و قدم در راه باسعادتی گذاشته‌اند که خیر دنیا و آخرت را برایشان به همراه دارد.

زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی
انتهای پیام

captcha