«چنور» در تماشاخانه مهر حوزه هنری کردستان
کد خبر: 3806995
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

«چنور» در تماشاخانه مهر حوزه هنری کردستان

گروه فرهنگی- نمایش «چنور» با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به نویسندگی و کارگردانی دکتر قطب‌الدین صادقی و بازیگری فرشید گویلی از ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ۹۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در پردیس سینمایی بهمن سنندج به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایکنا از کردستان، نمایش «چنور» با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به نویسندگی و کارگردانی دکتر قطب‌الدین صادقی و بازیگری فرشید گویلی از 9 تا 13 اردیبهشت 98 در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در پردیس سینمایی بهمن سنندج به روی صحنه می‌رود.
این نمایش که پیش از این در فستیوال تئاتر کردی سقز، فستیوال مونودراما اربیل و همچنین کشور سوئد به نمایش درآمده است؛ داستان پناهنده‌ای کُردی است که پس از بیست سال به زادگاهش سنندج باز می‌گردد. او که پس از کودتای ۲۸ مرداد سال 1332 و درپی اعدامِ نامزدش«چنور» به روسیه گریخته است؛هنگامی که در خلوتِ میخانه‌ای نزد یکی از دوستانِ روسِ خود فاش می کند دیار و یارش را به خواب می‌بیند؛ لو رفته و‌ فردایش به اداره پلیس مخفی احضار می‌شود. مرد‌ پس از یک ماه شکنجه و بازجویی آزاد می‌شود، اما دلزده و عاصی، بی درنگ به زادگاهش باز می‌گردد تا بر مزار عشق جاودانه‌اش «چنور» دلتنگی‌هایش را فریاد بزند‌‌ و روایتگر رنج‌های مشترکشان باشد.
در این نمایش فرشید گویلی، که برگزیده بهترین بازیگر مرد از فستیوال مونودراما اربیل نیز شده است به عنوان بازیگر، شیرین معاذی به عنوان مدیر اجرا، رامیار داودی به عنوان دستیار کارگردان، حمید قوامی طراح نور، فرید ستار بخش به عنوان گرافیست، مدیر صحنه و‌هماهنگی؛ صباح گویلی، مدیر روابط عمومی: آرش محمدی، پشتیبانی و تدارکات: مهسا کرمی، بینا شریفی، روژین نصرتی دکتر قطب الدین صادقی را همراهی می‌کنند.
گفتنی است؛ این نمایش در ایام برگزاری همه روزه ساعت 19:30 به اجرا در می‌آید. پیش از این نیز ، نمایش سرود صد هزار افیلیای عاشق اثر دیگر این نویسنده وکارگردان توانمند ایرانی با بازی شیرین معاذی در همین مکان از دوم تا هفتم اردیبهشت با استقبال هنردوستان سنندجی به نمایش درآمد.
انتهای پیام

captcha