مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی البرز متمرکز برگزار می‌شود
کد خبر: 3807018
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی البرز متمرکز برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف البرز گفت: مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ کریم در این استان به صورت متمرکز در دو شهرستان کرج و ساوجبلاغ برگزار می‌شود.

مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی البرز متمرکز برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صالحی، مدیرکل اوقاف البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: هر سال مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم در ابتدای هر سال با رقابت‌های شهرستانی آغاز می‌شود که ادامه این مسابقات به مرحله استانی و کشوری می‌انجامد.
وی افزود: مهلت نام‌نویسی مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات تا ۲۰ فروردین‌ماه بود که با تصمیم‌گیری‌های انجام شده مقرر شد مهلت نام‌نویسی تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شود.
مدیرکل اوقاف البرز بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.quraniran.ir اقدام به نام‌نویسی کنند.
صالحی گفت: به‌دلیل اینکه استقبال از این مسابقات در دو شهرستان اشتهارد و نظرآباد کمتر است و موجب بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود، این مرحله امسال به صورت متمرکز در دو شهرستان کرج و ساوجبلاغ برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف البرز تصریح کرد: علاقه‌مندان شهرستان‌های طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ در شهر هشتگرد و متقاضیان شهرستان‌های اشتهارد، کرج و فردیس در شهرستان کرج به رقابت می‌پردازند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه مرحله شهرستانی طبق بخشنامه اولیه باید در فروردین‌ماه برگزار می‌شد، مسابقات شهرستان کرج در روزهای نهم و دهم اردیبهشت‌ماه(ویژه خواهران) و در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه (ویژه برادران) برگزار می‌شود.
صالحی یادآور شد: افرادی که در شهرستان کرج تمایل به شرکت در مسابقات دارند و تا روز مسابقه قادر به نام‌نویسی نبوده‌اند، امکانات لازم برای نام‌نویسی به صورت آنلاین در محل برگزار مسابقه فراهم است.
وی اضافه کرد: همچنین متقاضیان سراسر استان که تمایل دارند در آخرین روزها نام‌نویسی کنند می‌توانند در مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی در شهرستان ساوجبلاغ که پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، شرکت کنند.
صالحی گفت: این دوره از مسابقات در پنج رشته حفظ(پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل)، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، دعاخوانی و تواشیح (جمع‌خوانی) برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اضافه کرد: این مسابقات ویژه سنین بالای ۱۸ سال است و مسابقات ویژه دانش‌آموزان نیز به صورت مشترک با آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
وی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان تنها متولی برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم در ایران است که هرسال در چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha