پرداخت ۲۹ میلیارد تومان زکات در سال گذشته
کد خبر: 3807146
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

پرداخت ۲۹ میلیارد تومان زکات در سال گذشته

گروه اجتماعی - استاندار اصفهان گفت: در سال گذشته مردم متدین استان ۲۹ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند که صرف کمک به محرومین شده است.

پرداخت ۲۹ میلیارد تومان زکات در سال گذشته

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در جلسه شورای زکات استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: زکات یکی از واجبات دینی و از جمله وظایفی است که مسئولین دولت اسلامی عهده دار آن هستند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ ، مردم متدین و فهیم استان ۲۹میلیارد تومان زکات پرداخت کردند، افزود: این میزان نسبت به سال ۹۶ که ۱۸ میلیارد تومان پرداخت شده بود، افزایش داشته که نشان از تعهد مردم استان است.
استاندار اصفهان بیان کرد: با توجه به افزایش بارش‌ها و رونق تولید و همچنین تعهد مردم متدین استان یقین داریم که این میزان پرداختی در سال جاری افزایش خواهد یافت.
 رضایی با بیان اینکه ارقام جمع آوری شده صرف جهیزیه، تحصیل، مسکن و ... محرومین و فعالیت‌های عمرانی این قشر می‌شود، افزود: برساس آنچه در کشور و قانون اساسی مشخص شده است زکات باید توسط ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط از جمله کمیته امداد و بهزیستی جمع‌آوری شود و از سازمان های مردم نهاد نیز درخواست می‌شود که در اماکن عمومی نسبت به جمع آوری زکات فطره اقدام نکنند.
استاندار اصفهان افزود: تجمیع این کمک‌ها می‌تواند برای رفع مشکل محرومین اثرگذار باشد و باید با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی از جمله دارایی و سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد ساماندهی زکات فطره و چگونگی استفاده از آن‌ها برای کمک به محرومین در دستور کار قرار گیرد و فرمانداران نیز به صورت مستمر جلسات این شورا را برگزار نمایند.
رضایی همچنین بر تشویق و ترغیب مردم و ارتقا این فرهنگ و باور در بین مردم تاکید کرد و افزود: این کار باید با استفاده از رسانه‌های روز، فضای مجازی و صدا و سیما صورت گیرد.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: جمع آوری زکات اعم از زکات فطره باید توسط دستگاه های مربوطه از جمله کمیته امداد، بهزیستی صورت گیرد.
امام جمعه اصفهان گفت: پرداخت زکات فطره یک وظیفه شرعی است و باید برای اجرایی شدن این وظیفه تلاش شود.

انتهای پیام 

captcha