«حجاب؛ راه رستگاری» از امشب روی آنتن می‌رود
کد خبر: 3807160
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰

«حجاب؛ راه رستگاری» از امشب روی آنتن می‌رود

گروه هنر ــ سریال «حجاب؛ راه رستگاری» ساخته شهریار بحرانی از امشب از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا، سریال «حجاب؛ راه رستگاری» ساخته شهریار بحرانی از امشب ساعت 20:20 از شبکه یک به نمایش در می‌آید. این سریال قرار است روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه در ایام ماه مبارک رمضان پخش شود.
در پنج قسمت اول، بحث شخصیت و دغدغه، هدف‌گذاری انسان در زندگی مطرح می‌شود و از آن به بعد بحث‌هایی برای حجاب به خاطر صلاح و رستگاری و حجاب به خاطر بهره‌مندی از اجر عظیم خداوند، حجاب به خاطر بهره‌مندی از رحمانیت خداوند، حجاب به خاطر علم و حکمت خداوند، اثر حجاب در صنع آخرتی انسان، حجاب به خاطر بهره‌مندی از مغفرت، حجاب به خاطر بهره‌مندی از توبه، خود بحث عفاف و ارتباطش با حجاب، اثر حجاب در طهارت قلب، حجاب به خاطر بهره‌مندی از تزکیه، حجاب به خاطر بهره‌مندی از تقوا، حجاب به خاطر اطاعت از امر خدا، حجاب به خاطر دوری از فرهنگ جاهلی و بحثی درباره قلعه حجاب در قسمت نوزدهم و در قسمت بیستم شاه کلیدی به عنوان حجاب است.
در این سریال ۲۰ قسمتی به مفاهیم حجاب در قرآن می‌پردازد. حجاب به خاطر فلاح، حجاب به خاطر رحمت، حجاب به خاطر مغفرت، حجاب به خاطر اجر عظیم، حجاب به خاطر تقوا، حجاب به خاطر تزکیه، حجاب به خاطر توبه، حجاب به خاطر اطاعت امر خدا و پیامبرش برخی موضوعات این مستند است.
ابراهیم زالی، سرپرست گروه محققان این سریال ضمن معرفی این اثر گفت: علت پسرفت حجاب، عدم تبیین صحیح آن از سوی متولیان امر است. در واقع عدم تبیین مسئله حجاب یکی از عواملی است که جامعه ما را در دست یافتن به آثار حجاب دچار چالش کرد؛ هر انسانی اگر واقف به آثار یک رفتار باشد به طور طبیعی در میزان و کیفیت عمل او اثرگذار خواهد بود و با هدف به انجام آن مبادرت می‌کند.
وی افزود: متأسفانه عموم مردم ما از آثار حجاب آن هم مبتنی بر آموزه‌های وحیانی اطلاعی ندارند، لذا این امر تبدیل به یک نوع آداب دینی شده است. ادامه این روند و با توجه به هجمه رسانه‌های معاند به طور قطع فرد را دچار دست‌انداز‌های رفتاری و ایمانی می‌کند؛ از این جهت نیاز است متولیان امر به صورت صحیح به تبیین مسائل دینی و آیینی دین‌مان بپردازند.
زالی درباره سریال «حجاب راه رستگاری» گفت: ابتدای امر برای ساخت مستند مدخلی برای ورود به بحث نداشتیم تا این‌که به محبت خدا با آیات ۲۸ و ۲۹ سوره احزاب برخوردیم. خداوند در این آیات می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ إِن کُنتُنَّ تُرِدْنَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا وَزِینَتَهَا فَتَعَالَیْنَ أُمَتِّعْکُنَّ وَأُسَرِّحْکُنَّ سَرَاحًا جَمِیلًا؛‌ ای پیامبر، به زنانت بگو: اگر خواهان زندگی دنیا و زینت‌های آن، هستید بیایید تا شما را بهره‌مند سازم و به وجهی نیکو رهایتان کنم»، «وَ إِن کُنتُنَّ تُرِدْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالدَّارَ الْآخِرَةَ فَإِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْمُحْسِنَاتِ مِنکُنَّ أَجْرًا عَظِیمًا؛ و اگر خواهان خدا و پیامبر او و سرای آخرت هستید، خدا به نیکوکارانتان پاداشی بزرگ خواهد داد»؛ از این جهت مدخل بحث‌مان از همین آیات آغاز شد.
ساخت سریال مستند حجاب راه رستگاری به سفارش موسسه تصویر شهر وابسته به شهرداری تهران و با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی وزارت کشور و مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بلخاری م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۲۱:۴۵
0
0
با تشکر از تمام پژوهشها و زحمات و صبوری هایتان .... بهترین خیرات شامل حالتان
علی اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۲۳:۴۴
0
0
خیلی برنامه جالب و زیباییه و افکت های تصویری جذابی داره که باعث میشه مفاهیمی که مطرح میشه بهتر جا بیفته
مقوله حجاب را هم خیلی پایه ای و اساسی پرداخته در کل عالیه
دسته همه عواملش درد نکنه مخصوصا اقای بحرانی عزیز
captcha