برنامه‌ریزی برای ایجاد بیش از 4000 فرصت شغلی در زنجان
کد خبر: 3807161
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

برنامه‌ریزی برای ایجاد بیش از 4000 فرصت شغلی در زنجان

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: برنامه‌ریزی امسال این نهاد ایجاد بیش از 4000 فرصت شغلی با رویکرد طرح‌های نو و خلاقانه با هدف توانمندسازی مددجویان است.

برنامه‌ریزی برای ایجاد بیش از 4000 فرصت شغلی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان 8 فروردین‌ماه در دیدار بخشدار بخش مرکزی زنجان اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال یکی از رویکردهای کمیته امداد است و سالانه 10 درصد از جامعه هدف از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.
وی یادآور شد: در سال گذشته با همکاری بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت 2 هزار و 402 فقره وام اشتغال با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت شده، که برای 2 هزار و 882 نفر شغل ایجاد شد و برنامه‌ریزی شده است امسال این میزان فرصت شغلی با رویکرد طرح‌های نو و خلاقانه با هدف توانمندسازی جامعه هدف به شرط تامین منابع به بیش از 4 هزار نفر افزایش یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به برنامه‌های هدف‌گذاری شده این نهاد در بخش‌های مختلف در سال گذشته، گفت: با فعالیت مناسب مجموعه، همراهی مطلوب مسئولان استانی و شهرستانی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این نهاد در بخش‌های مختلف در سال گذشته به‌صورت کامل محقق شده است.
صفری با اشاره به اینکه یکی دیگر از عوامل مهم تحقق کامل برنامه‌های هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته افزایش میزان مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد بوده است، افزود: جمع‌آوری 14 میلیارد تومان زکات، اعزام 5000 مددجوی تحت حمایت به اردوهای فرهنگی ،زیارتی و تربیتی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به حدود 3 هزار و 200 نفر از مددجویان و ارتقاء میانگین سرانه ایتام و محسنین از برنامه‌های شاخص این نهاد در سال گذشته بوده است.
وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به «رونق تولید»، گفت: در صورت قرار دادن زمین در اختیار کمیته امداد این نهاد آمادگی دارد، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در جهت توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زایی برای برای جامعه هدف با تأکید بر طرح‌های نو، خلاقانه و دانش‌بنیان به‌صورت تجمعی دایر کند.
صفری با اشاره به اینکه از راهبردهای دیگر کمیته امداد استان زنجان برای تحقق شعار سال افزایش مشارکت و حضور مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد است، افزود: شبکه‌سازی در بخش‌های مختلف کاری و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری این نهاد به مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه همسو با برنامه‌ها از رویکردهای دیگر کمیته امداد استان زنجان در سال جدید است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام
captcha