تشریح فعالیت‌های مجتمع تخصصی قرآن نزاجا در فارس/ از تربیت حافظان تا برپایی محافل هفتگی
کد خبر: 3807174
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

تشریح فعالیت‌های مجتمع تخصصی قرآن نزاجا در فارس/ از تربیت حافظان تا برپایی محافل هفتگی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مجتمع تخصصی قرآن ارتش در كوی سازمانی شهید كسایی پادگان آموزش علوم و فنون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی فعالیت می‌كند كه در آن برنامه‌های مختلف تربیت حافظان قرآن، برپایی كلاس‌های آموزشی صوت و لحن ویژه كاركنان و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس به همراه امیر وجیهه‌الله جمشیدی، فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد امروز، 8 اردیبهشت‌ماه از مجتمع تخصصی قرآن نیروی زمینی ارتش استان فارس واقع در كوی سازمانی شهید كسایی شیراز بازدید كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عزیز رضایی، ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد در این بازدید به ارائه توضیحاتی درباره عملكرد این مجتمع و فعالیت‌های قرآنی ارتش پرداخت.

تشریح فعالیت‌های مجتمع تخصصی قرآن نزاجا در فارس/ از تربیت حافظان تا برپایی محافل هفتگی

برنامه‌ریزی 10 ساله ارتش برای تربیت حافظان قرآن
وی اظهار كرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور و توصیه‌های مؤكد سلسله مراتب عقیدتی ـ سیاسی ارتش، برنامه‌ریزی بلندمدتی برای حفظ قرآن در یك طرح 10 ساله در ارتش انجام شده است كه در آن برای هر پادگان ارتش سهمیه‌بندی تربیت حافظان قرآن طی هر سال صورت گرفته است.
رضایی با یادآوری اینكه این طرح از سال 95 آغاز و تا سال 1405 ادامه خواهد داشت، گفت: برای پادگان آموزش علوم و فنون ارتش جمهوری اسلامی یك وضعیت مطلوب در نظر گرفته شده است كه تا 10 سال آینده این پادگان باید 200 نفر حافظ قرآن از كاركنان كادر و وظیفه و 600 نفر از میان خانواده‌های كاركنان آن‌ها داشته باشد.

در تربيت حافظان قرآن از وضعيت مطلوب بالاتريم 
وی با تصریح اینكه برای اینكار هر سال كار خود را 20 درصد افزایش می‌دهیم، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها باید تا پایان سال 97 ما 60 حافظ قرآن در بخش كاركنان پایور تربیت می‌كردیم كه بحمد الهی تا پایان سال 97 این تعداد به 74 نفر رسید همچنین در بحث خانواده‌ها نیز باید 180 نفر حافظ قرآن تربیت می‌كردیم كه این تعداد به 202 نفر رسید یعنی از وضعیت مطلوب هم بالاتر هستیم.
ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد اظهار كرد: برای پیشبرد این كارها، كلاس‌های آموزشی به‌صورت هفتگی و روزانه برگزار می‌كنیم كه برای كاركنان پایور تمام پادگان‌های ارتش مستقر در شیراز، یكشنبه هر هفته یك كلاس آموزش حفظ قرآن در مجتمع تخصصی قرآن ارتش برگزار می‌كنیم ضمن اینكه این افراد هر هفته یك جلسه هم در پادگان‌های خود آموزش حفظ قرآن می‌بینند یعنی برای هر حافظ قرآن در ارتش هفته‌ای دو كلاس آموزشی برگزار می‌شود.

برپايی آزمون ارزيابی وضعيت حافظان قرآن هر سه ماه يك بار
وی با بیان اینكه نیروهای ارتش در كنار كارهای نظامی، به حفظ قرآن هم می‌پردازند، گفت: همچنین به‌منظور ارزیابی از عملكرد و وضعیت حافظان قرآن، هر سه ماه یك بار نیز آزمونی برای كاركنان كادر و وظیفه و خانواده‌ها برگزار می‌شود تا وضعیت آن‌ها در این زمینه مشخص شود.
رضایی به ارائه آماری از تربیت حافظان قرآن در بخش‌های مختلف تا پایان سال 97 پرداخت و گفت:‌ در بخش كاركنان وظیفه تا پایان سال 97، 78 نفر حافظ قرآن، كاركنان كادر 72 نفر، همسران كاركنان 70 نفر، فرزندان پسر 46 نفر و فرزندان دختر 86 نفر حافظ قرآن داشتیم كه این آمار تنها مربوط به مركز آموزش علوم و فنون و همچنین كوی سازمانی شهید كسایی و باغ تخت زیر مجموعه این پادگان است و آمار سایر پادگان‌های ارتش از این جداست.

اشاره به ساير فعاليت‌های قرآنی ارتش
ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با تصریح اینكه برنامه‌های قرآنی دیگری نیز در طول سال اجرا می‌كنیم، یكی از این برنامه‌ها را برگزاری مسابقات قرآن اعلام كرد و گفت: این مسابقات به‌صورت سالیانه و در بخش كاركنان كادر و وظیفه و خانواده‌ها برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مرحله مقدماتی این مسابقات در یگان‌ها، مرحله منطقه‌ای میان یگان‌های منطقه فارس، اصفهان و كرمان و مرحله بعدی مرحله كشوری میان یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مشهد مقدس برگزار می‌شود كه افرادی كه به این مرحله راه پیدا می‌كند می‌توانند با خانواده خود به مشهد مقدس بروند.
رضایی بیان كرد: علاوه بر این‌ها به‌صورت مداوم در مناسبت‌های مختلف محافل انس با قرآن در پادگان آموزش علوم و فنون و همچنین كوی‌های سازمانی ارتش برگزار می‌شود.

برگزاری كلاس‌های آموزش صوت و لحن 
وی گفت: برای آماده‌سازی خانواده برای مسابقات قرآنی كه در خردادماه برگزار می‌شود، كلاس‌های آموزش صوت و لحن و تجوید برای همسران كاركنان برگزار می‌كنیم كه استاد آن‌ها خانم وحیده گنبدی از داوران برجسته مسابقات قرآن كشوری بانوان هستند.
ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین در بخش آقایان نیز از حضور استاد مسعودی بهره می‌جوییم كه بسیاری از قاریان شیراز از شاگردان ایشان بوده‌اند ضمن اینكه برای برخی از كلاس‌ها هم از نیروهای خودمان كه در زمینه آموزش‌های قرآنی تبحر دارند نیز استفاده می‌كنیم.
بنا بر این گزارش، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس نیز در ادامه این بازدید در كلاس درس حافظان قرآن این مجتمع حضور یافت و تأكید كرد كه ویژگی حفظ قرآن این است كه نورانیتی به ذهن انسان می‌دهد و به زندگی و عمر انسان بركت می‌بخشد.
انتهای پیام

captcha