اجلاسیه شهدای دانشجو در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3807200
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

اجلاسیه شهدای دانشجو در کردستان برگزار می‌شود

گروه سیاسی- مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: اجلاسیه شهدای دانشجو از سری برنامه‌های کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان، روز سه شنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، توحید رستمی، مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: اجلاسیه شهدای دانشجو یکی از اجلاسیه‌های کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان است که در آن از خانواده هشت شهید دانشجو تجلیل خواهد شد.
وی افزود: هدف از برگزاری این اجلاسیه، نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و ارائه الگوهای این فرهنگ به نسل جوان، ایجاد قابلیت و ظرفیت در جهت ارتقای آمادگی مقابله با جنگ نرم دشمنان، توسعه فرهنگ ایثار و برادری و تقویت روحیات انقلابی و ساده زیستی است.
مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان عنوان کرد: در راستای برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو، روز دوشنبه ایستگاه صلواتی در خیابان شهید تعریف سنندج با هدف معرفی این شهدا به مردم برپا می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین 2 هزار جلد کتاب «کردستان من» که در مورد زندگینامه شهید تعریف است در دست چاپ بوده که در روز اجلاسیه از آن رونمایی خواهد شد.
رستمی عنوان کرد: برگزاری مسابقه گام دوم انقلاب، برپایی هشت غرفه نمایشگاهی در موضوع‌های مختلف توسط دانشگاه‌های سطح استان، رونمایی از تندیس شهید تعریف در محوطه دانشگاه کردستان، نامگذاری بلوار نزدیک دانشگاه پیام نور سنندج به نام شهدای دانشجو و رونمایی از مستند زندگینامه هشت شهید دانشجو نیز از دیگر بخش‌های اجلاسیه شهدای دانشجو است.
وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون 30 عنوان برنامه را در دانشگاه‌ها برگزار کرده‌ایم که برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، نامگذاری پروژه ‎ ها به نام شهدا از جمله آن است.
مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان اعلام کرد: همچنین از ابتدای وقوع سیل‌های امسال تاکنون سه دوره اعزام گروه‌های جهادی دانشجو در قالب هشت گروه و بالغ بر 80 نفر را به منطقه سیل زده پلدختر لرستان داشته‌ایم.
وی در پایان یادآور شد: دو گروه جهادی دیگر نیز روز سه شنبه و پس از برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو به مناطق سیل زده پلدختر اعزام خواهند شد.
انتهای پیام

captcha