مرمت قرآن خطی روستای «کویره گویز» سقز
کد خبر: 3807240
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

مرمت قرآن خطی روستای «کویره گویز» سقز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز از مرمت قرآن خطی روستای «کویره گویز» این شهرستان خبر داد و گفت: این قرآن بعد از مرمت به اعضای شورا و دهیار روستا تحویل داده شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حمیدی گلالی‌پور، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز دیروز، هشتم اردیبهشت ماه در مراسم تحویل قرآن خطی «کویره گویز» به مردم این روستا، بیان کرد: این قرآن در قطع وزیری و با خط نسخی کتابت شده است.
وی با بیان اینکه این قرآن خطی مربوط به دوره قاجاریه بوده است، افزود: 10 تا 15 قرآن خطی در روستاهای شهرستان سقز موجود است که فقط قرآن شیخ حسن مولان‌آباد در ویترین نگهداری می‌شود.
کامیل کریمیان، فرماندار شهرستان سقز نیز با اعلام اینکه مردم شهرستان سقز همیشه حافظان سنت‌های به یادگارمانده از نیاکان خود بوده و هستند، گفت: پاسداری از قرآن به عنوان ارزشمندترین سند اسلامی بسیار با اهمیت و اقدام مردم در این راستا، بسیار ارزشمند است.
فرماندار سقز حفاظت مردم از نسخه خطی قرآن را شایسته تقدیر خواند و از مردم شهرستان خواست در حفظ قرآن‌های قدیمی و خطی موجود تلاش کنند.
ملاعبدالله حسامی، امام جماعت مسجد روستا هم با اشاره به آیاتی از قران، بر اهمیت حفظ میراث فرهنگی تاکید کرد.
وی قرآن را بزرگ‌ترین کتاب موجود در جهان هستی دانست و تدبر در آن را مایه آرامش انسان مسلمان برشمرد.
بخشدار مرکزی سقز، امام جماعت، معتمدان و دهیار روستا با حضور در دفتر فرماندار، با حضور رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، قرآن مرمت شده را تحویل گرفتند.
انتهای پیام

captcha