پایان‌نامه‌های دانشجویی تقاضامحور باشند
کد خبر: 3807257
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

پایان‌نامه‌های دانشجویی تقاضامحور باشند

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه لرستان با بیان این‌که دانشگاه باید مسئله‌محور باشد و پیوند بین علم و نیازهای جامعه را تقویت کند، گفت: پایان‌نامه‌های دانشجویی به‌ویژه پایان‌نامه‌های مقطع تحصیلی دکترا از نوع تقاضامحور باشند تا ارتباط بین آموزه‌های علمی با نیازهای جامعه بیشتر شود.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، یک‎شنبه، هشتم اردیبهشت در آستانه فرا رسیدن هفته معلم، مراسم پاسداشت مقام شامخ معلم با حضور رئیس دانشگاه لرستان برگزار و از اساتید برتر آموزشی دانشگاه لرستان تجلیل شد.
خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در این مراسم، گفت: در اسلام و آموزه‌های دینی، جایگاه و مقام معلم یک جایگاه مقدس است به‌گونه‌ای که از تعبیر شغل انبیاء برای معلمی و استادی استفاده شده است.
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید نیمه شعبان و همچنین تبریک پیشاپیش به‌مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: معلمان و استادان جامعه ما افرادی دین‌مدار، اخلاق‌گرا و علم‌باور هستند.
عزیزی ادامه داد: این‌که چنین مراسمی برگزار می‌شود نشان‌دهنده آن است که تکریم مقام معلم و استاد، یک وظیفه دینی برای همه ماست و همه رسالت داریم همیشه مقام معلم و استاد را تکریم کنیم.
وی با بیان این‌که آموزش و پژوهش دو رکن مهم برای توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای هستند، افزود: دانشگاه نسل سوم دانشگاهی است که سرفصل‌های درسی آن در تناسب با نیازها و ظرفیت‌های جامعه باشد.

پیوند بین علم و نیازهای جامعه بایستی تقویت شود

عزیزی با بیان این‌که دانشگاه باید مسئله‌محور باشد و پیوند بین علم و نیازهای جامعه بایستی تقویت شود و دانشگاه در خدمت رفع مشکلات جامعه باشد، گفت: پایان‌نامه‌های دانشجویی به‌ویژه پایان‌نامه‌های مقطع تحصیلی دکترا از نوع تقاضامحور باشند تا ارتباط بین آموزه‌های علمی با نیازهای جامعه بیشتر شود.
رئیس دانشگاه لرستان با بیان این‌که علم و دانشی خوب است که کاربردی باشد و منجر به تولید ثروت در جامعه بشود، ادامه داد: ارتباط بین دانشگاه و بخش اجرایی و خصوصی باید بیشتر شود تا نقش دانشگاهیان در رفع مشکلات و چالش‌های جامعه، نقشی اثرگذار باشد.
در بخشی از این مراسم، برخی اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان نیز دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را درباره جایگاه مقام معلم و استاد، بیان کردند.
در این مراسم از اساتید برتر شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان از جمله پوران طولابی، علی نظری، سیدمحسن حسینی موءخر، محسن رحمتی، محسن بهرامی، محمدحسین پورسعید، علیرضا الماسی، حشمت‌اله خسروی‌نیا، صادق موسوی‌فرد، عبدالرضا احمدی، کیانوش بارانی‌بیرانوند، آرش خردمندکلور و رضا سپهوند که براساس معیارها و آیین‌نامه‌های معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، به‌عنوان اساتید برتر انتخاب شدند، تجلیل شد.

برپایی نمایشگاه کتاب در دانشگاه لرستان

هم‎زمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران، نمایشگاه دانشجویی کتاب نیز در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، برپا شد.
این نمایشگاه و فروشگاه، شامل یک‌هزار عنوان و تعداد پنج هزار جلد کتاب است و دانشجویان می‌توانند به سالن هم‎کف دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان (مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه) مراجعه کرده و از این نمایشگاه و فروشگاه، بازدید کنند، خرید کتاب دارای حداکثر 40 درصد تخفیف است.
بازدید رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از مناطق سیل‌زده لرستان
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، از مناطق سیل‌زده استان لرستان، بازدید و با مردم گفت‌وگو کرد.
هم‌چنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اواخر هفته گذشته در جریان سفر به لرستان، راهی مناطق سیل‌زده استان لرستان شد و ضمن گفت‌وگو و ابراز همدردی با مردم سیل‌زده، با گروه‌های جهادی نیز دیدار و گفت‌وگو و از زحمات و تلاش‌های گروه‌های جهادی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، تقدیر و تشکر کرد.
در این بازدید، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، نعمت‌الله دستیاری، فرماندار شهرستان پلدختر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن موسوی، امام جمعه شهرستان پلدختر، نیز حضور داشتتند و توضیحات و گزارش‌ کاری در مورد وضعیت سیل‎زدگان و اقدامات انجام شده را ارائه کردند.
یادآور می‌شود، سیل فروردین‌ماه 98 استان لرستان به مناطق مختلف استان لرستان از جمله پلدختر، چگنی، دلفان، کوهدشت و خرم‌آباد، خسارات فراوان مادی و زیرساختی، وارد کرد. برآوردهای اولیه از مجموع خسارات وارد شده، بیش‌ از 30 هزار میلیارد تومان، ارزیابی شده است.

انتهای پیام

captcha